رئیس بنیاد مستضعفان در سفر به استان سیستان و بلوچستان و بازدید از شهرستان قصرقند با اشاره به تخصیص ۶۰ میلیارد تومان برای شهرستان قصرقند در سال ۹۹ از سوی این بنیاد گفت: حضور بنیاد مستضعفان برای رفع محرومیت در نقاط هدف آبادانی و پیشرفت شتاب می‌گیرد.

به گزارش نیکوکار، سید پرویزفتاح در حاشیه بازدید از شهرستان قصرقند و افتتاح چندین پروژه خدماتی، فرهنگی و آموزشی ازجمله افتتاح ۷۴ کلاس درس، مرکز جامع سلامت و چندین زمین ورزشی چمن مصنوعی دراین شهرستان اظهارکرد: طرح آبادانی و پیشرفت که نخستین بار در شهرستان قلعه گنج کرمان در قالب محرومیت‌زدایی انجام شد، از سوی مقام معظم رهبری مورد عنایت قرار گرفت و ایشان تاکید داشتند تا این الگو در سایر نقاط محروم کشور با رفع نواقص و نقاط ضعف آن اجرایی شود.

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر ارزیابی مدل محرومیت‌زدایی این بنیاد که در قالب طرح‌های آبادانی و پیشرفت در حال پیگیری است، گفت: در حال حاضر بنیاد مستضعفان با حضور در ۱۵ منطقه آبادانی و پیشرفت، این الگو را دنبال می‌کند و شهرستان قصرقند نیز از سال گذشته در میان این مناطق قرار گرفته است و ما با حضور سه ساله در این شهرستان و سایر نقاط هدف قصد داریم با شناسایی توانایی‌های این مناطق، اقداماتی را در حوزه توانمندسازی اهالی و اشتغال، آموزش و بهداشت و درمان انجام دهیم تا تغییری در زندگی ساکنان این مناطق اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه اقدامات بنیاد مستضعفان در نقاط محروم و مناطق آبادانی و پیشرفت، به هیچ عنوان موازی کاری با دولت نیست، گفت: دولت و سایر بخش‌ها وظایف خود را انجام می‌دهند و باید به وظایف خود در قالب بودجه‌ها و اعتبارات معمول، عمل کنند. لذا قرار نیست بنیاد مستضعفان با حضور خود در این مناطق که با هدف محرومیت‌زدایی انجام می‌شود، جایگزین دولت و اقدامات آن شود.

فتاح در ادامه با اشاره به اجرای طرح آبادانی و پیشرفت در شهرستان قصرقند خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته، اقداماتی در این شهرستان انجام شده است که البته کافی نبوده است و مقرر شد بنیاد مستضعفان به اقدامات خود در این شهرستان شتاب بیشتری بدهد. بر همین اساس بنیاد مستضعفان برای شهرستان قصرقند در سال ۹۹ اعتباری معادل ۶۰ میلیارد تومان درنظر گرفته است که رشد بسیار خوبی نسبت به اعتبارات این شهرستان در سال قبل دارد.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های پیشرفت و آبادانی از سوی بنیاد مستضعفان منجر به افزایش اشتغال و کاهش ناهنجاری و افزایش امنیت در مناطق هدف طرح آبادانی و پیشرفت می‌شود، اظهارکرد: بنیاد مستضعفان بنا دارد تا در هر استان یک شهرستان را در قالب این طرح تحت پوشش خود قرار دهد ولی به صورت استثناء، دو شهرستان زهک و قصرقند در استان سیستان و بلوچستان هم اکنون در مناطق هدف آبادانی و پیشرفت ما قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در بازدید امروز، قطعاً اعتبارات در نظر گرفته شده برای شهرستان قصرقند افزایش می‌یابد، گفت: علیرغم طرح‌ها و برنامه‌های در دست اجرا باید توجه داشت که نیازهای انباشت شده از سال‌های قبل بسیار زیاد است و باید اعتبارات در نظر گرفته شده بر اساس اولویت بندی، هزینه شود.

فتاح در ادامه خاطرنشان کرد: ما امیدواریم تلاش‌های ما به گونه‌ای باشد که طی دو سال آینده و در پایان حضورمان در این شهرستان، چهره قصرقند تغییر کند و این تغییرات برای همه ملموس باشد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، رئیس بنیاد مستضعفان در پایان با اشاره به طرح‌های افتتاح شده در قصرقند و سایر نقاط سیستان و بلوچستان گفت: این اقدامات وظیفه ما است و هیچ منتی برای انجام این طرح‌ها بر سر مردم نیست و رسیدگی به این امور، تکلیفی است که بر دوش ما گذاشته شده و ما موظف به انجام آن‌ها هستیم.

 

 

منبع: ایسنا

 

انتهای پیام/