کد خبر: 4594

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال، مسکن و مراکز غیردولتی بهزیستی استان کرمانشاه از تحویل ۲۸۴ واحد مسکونی به خانواده‌های دارای ۲ معلول در این استان خبر داد.

به گزارش نیکوکار، زهره شریفی  با اشاره به اینکه طرح تأمین مسکن خانوارهای دارای ۲ عضو معلول از مهم‌ترین و موفق‌ترین طرح‌های تأمین مسکن معلولان است، گفت: این طرح از سال ۹۴ با انعقاد تفاهم‌نامه چندجانبه بین بهزیستی، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، سازمان زمین مسکن شهری و انجمن خیرین مسکن ساز آغاز شد.

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال، مسکن و مراکز غیردولتی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: بر این اساس کمیته راهبردی در استان با حضور معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب، مدیر عامل انجمن خیرین مسکن ساز، نمایندگان بنیاد مستضعفان و راه و شهرسازی، مدیر بهزیستی کرمانشاه و کارشناسان ستادی و شهرستان شکل گرفت.

وی خاطرنشان کرد: برای سرپرستان خانوار دارای حداقل ۲ عضو معلول که تا کنون فاقد هر گونه سرپناهی هستند، با همکاری دستگاه‌های طرف قرارداد ۴۱۹ سهمیه برای استان در نظر گرفته شد.

شریفی اظهار کرد: از این تعداد ۲۶۰ واحد شهری است که تاکنون ۱۳۷ واحد آن تکمیل و به جامعه هدف تحویل داده شده است.

وی ادامه داد: ۱۵۹ واحد روستایی است که از این تعداد خانوار روستایی دارای حداقل ۲ عضو معلول در استان نیز ۱۴۷ خانوار مسکن خود را تحویل گرفته و مابقی نیز در دست اقدام است.

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال، مسکن و مراکز غیردولتی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: تا پایان تیرماه سال جاری ۴۰ واحد دیگر در فاز اول افتتاح و تحویل متقاضیان خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود ۴۰ واحد فاز دوم نیز در ابتدای سه ماهه سوم واگذار شود.

این مسئول عنوان کرد: طبق ارزیابی‌های انجام شده توسط ستاد بهزیستی کشور از وضعیت مسکن معلولان و مددجویان، سال گذشته توانستیم رتبه اول کشوری را در تأمین مسکن نیازمندان، معلولان و مددجویان کسب کنیم.

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال، مسکن و مراکز غیردولتی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر ۲۵۰ خانوار شهری و روستایی دارای حداقل ۲ عضو معلول در استان کرمانشاه پشت نوبت تأمین مسکن هستند.

 

منبع: مهر

 

انتهای پیام/