کد خبر: 4559

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی خبر داد

اشتغال ۳ هزار و ۴۷۲ مددجوی خراسان شمالی طی سال ۹۸

مدیرکل کمیته امداد خراسان ‌شمالی گفت: ۳ هزار و ۴۶۲ مددجوی این نهاد طی سال ۹۸ صاحب شغل شده‌اند که ۳ هزار و ۷۶ نفر از طریق دریافت تسهیلات و مابقی از سوی بنگاه‌های کاریابی بوده است.

به گزارش نیکوکار، و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی، مجید الهی راد با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده این نهاد در سال ۹۹ اظهار کرد: امسال درمجموع بیش از ۱۲۴ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه اشتغال مددجویان این نهاد اختصاص‌یافته بود که با سفر رئیس کمیته امداد به استان این رقم به ۱۷۳ میلیارد تومان افزایش‌یافته است.

رئیس کمیته امداد خراسان شمالی بابیان اینکه از مجموع اعتبارات اشتغال سال ۹۹ بیش از ۱۰۷ میلیارد تومان خاصه در حوزه تسهیلات قرض‌الحسنه بانک‌های عامل استان پیش‌بینی‌شده بود، بیان داشت: افزایش سهمیه اعتبارات اشتغال در سال جاری خاصه در قالب تبصره ۱۶ ویژه بانک‌های عامل اضافه شد و به‌این‌ترتیب این رقم به بیش از ۱۵۷ میلیارد تومان افزایش‌یافته است.

وی افزود:۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نیز در حوزه توسعه اشتغال پایدار روستایی طی امسال به این نهاد اختصاص‌یافته است که با توجه شرایط بومی مناطق روستایی و محروم این استان پرداخت می‌شود.

الهی راد همچنین میزان اعتبار پیش‌بینی‌شده اشتغال برای صندوق امداد ولایت را نیز ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی به ارائه گزارشی از اقدامات اشتغال‌زایی این نهاد در سال ۹۸ اشاره کرد و ادامه داد: برای اشتغال‌زایی مددجویان طی سال گذشته بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان از محل قرض‌الحسنه بانک‌ها، صندوق امداد ولایت و توسعه طرح‌های اشتغال روستایی هزینه شده است.

وی افزود: ۳ هزار و ۴۶۲ مددجوی این نهاد طی سال ۹۸ صاحب شغل شده‌اند که ۳ هزار و ۷۶ نفر از طریق دریافت تسهیلات مشغول به کار شدند.

الهی راد با اشاره به اینکه ۳۸۶ نفر از مددجویان نیز توسط بنگاه‌های کاریابی صاحب شغل شدند در خصوص اقدامات کاریابی برای مددجویان، گفت: برای هرکدام از کارفرمایانی که برای مددجویان شغل ایجاد کرده و حداقل حقوق قانون کار سال جاری را پرداخت کنند، یک بسته تشویقی در نظر گرفته‌شده است؛ این بسته شامل پرداخت حق بیمه کارفرما به مدت ۲ سال مشروط بر فعالیت و اشتغال مددجو به مدت ۵ سال در مراکز و شرکت‌های اقتصادی موردنظر است.

این مسئول در پایان بیان کرد: کارفرمایان می‌توانند به‌جای استفاده از این بسته تشویقی، به ازای ایجاد شغل برای هر فرد مددجو، وام ۵۰ میلیون تومانی با بهره حداکثر ۶ درصد دریافت کنند.

 

 

انتهای پیام/