کد خبر: 4518

معاون بهداشت، و درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با اشاره به برنامه هلال احمر برای توسعه خدمات این نهاد در استان، گفت: مرکز جامع توانبخشی در ایلام ایجاد می شود.

به گزارش نیکوکار، فرید مرادی ظهر سه شنبه در دیدار با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار کرد: استان ایلام به دلیل محرومیت و همجواری با کشور عراق مورد توجه جمعیت هلال احمر کشور قرار دارد و برنامه‌هایی برای توسعه این جمعیت در استان در عرصه بهداشت و درمان مد نظر قرار دارد.

وی افزود: با ایجاد مرکز جامع توانبخشی که هم خدمات مناسبی به مردم استان و هم به مناطق مجاور استان و هم در زمینه توریست درمانی می‌توان خدمات مطلوبی به مردم ارائه شود.

مرادیان تصریح کرد: یکی از سیاست‌های هلال احمر پوشش حلقه مفقود شده در عرصه سلامت در داخل کشور بوده و این عرصه با توافق و تفاهم وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هرگونه مساعدت در این زمینه نیازمند بوده، جمعیت برای خدمت‌رسانی حاضر خواهد بود.

وی گفت: آموزش‌های عمومی طبق قوانین جامع و جدید مدیریت بحران کشور، بندهایی از آن تکالیف اختصاصی هلال احمر را مشخص کرده و همچنین اساسنامه جمعیت هلال احمر نیز در بخش‌های امداد و نجات و درمان خارج و داخل کشور، تکالیفی برای آن ایجاد نموده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز اظهار کرد: برخی از زیرساخت‌ها در استان بخش جراحی قلب باز و آنژیوگرافی برای خدمت رسانی به مردم وجود ندارد اگرچه برای ایجاد این بخش اقداماتی انجام داده‌ایم.

محمد کریمیان افزود: ایلام در حوزه توریست درمانی ظرفیت‌های بالایی دارد و زمان پیش از شیوع بیماری کرونا این حوزه در استان به خوبی رشد کرده بود.

وی گفت: در بحث بهداشت و درمان؛ دانشگاه علوم پزشکی ایلام آمادگی این را دارد که در بالاترین سطح خود با جمعیت هلال احمر استان و کشور همکاری داشته باشد.

 

منبع: مهر

 

انتهای پیام/

ارسال نظر