کد خبر: 4514

دبیرکل جمعیت هلال احمر از تقویت فرآیندهای سازماندهی منابع انسانی و کمک‌های مردمی در حوادث و بحران‌ها از سوی سازمان داوطلبان این جمعیت خبر داد.

به گزارش نیکوکار، محمد قوسیان مقدم روز سه شنبه با حضور در سازمان داوطلبان، در دیدار با مدیران و کارکنان با تجلیل از زحمات و تلاش‌های صادقانه فعالان عرصه داوطلبی، بر ضرورت استفاده از تمامی ظرفیت های سازمان های جمعیت هلال احمر و به خصوص نیروهای داوطلب و مردمی برای خدمت رسانی بهتر و سازماندهی مناسب امکانات در حوادث این مطلب را عنوان کرد.

وی با تشریح فعالیت‌های عام المنفعه به عنوان اولویت مهم جمعیت هلال احمر، افزود: جذب و نگهداشت داوطلبان در شمار وظیفه های خطیر این سازمان است که تیم خوب مدیریتی و کارشناسی سازمان داوطلبان، در واقع تامین کننده این ظرفیت برجسته است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه سازمان داوطلبان در شرایط عادی و اضطراری برای کمک به آسیب دیدگان و قشرهای آسیب پذیر جامعه، عملکرد موثر و مطلوبی از خود به نمایش گذاشته است، افزود: بر اساس اعلام فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، عملکرد، خلاقیت و تجربه های خوب داوطلبان جمعیت هلال احمر ایران، الگوی مناسبی برای جمعیت های ملی سایر کشورهاست که می توان با مستندسازی و ترجمه به زبان های بین المللی، آن ها را به اشتراک گذاشت.

قوسیان مقدم همچنین بر تقویت فرایندهای کمک رسانی و سازماندهی منابع انسانی و کمک های مردمی تاکید کرد و گفت: با احصاء نقاط قوت و ضعف می توان هر روز یک قدم رو به پیشرفت برداشت.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر نیز ضمن اشاره اجمالی به طرح ها، برنامه ها و دستاوردهای سازمان در حوادث اخیر، افزود: تمام تجربه ها و دستاوردهای چندوجهی سازمان در خصوص مقابله با حوادث طبیعی از جمله سیل ابتدای سال گذشته، ویروس کرونا و تغییرات اقلیمی به خوبی ثبت و ضبط شده است و تجربه ما را برای مواجهه با تهدیدات نوین آینده به مراتب بالاتر برده است.

محمد نصیری، رقم کمک های نقدی مردمی جمع آوری شده در سال گذشته را بیش از ۶۸۱ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر اطلاع رسانی فعالیت ها، ارائه گزارش عملکرد و شفاف سازی در دستور کار این سازمان قرار دارد و به صورت جدی پیگیری می شود.

وی تاکید کرد: تمامی کمک های جمع آوری شده مردمی بر اساس نیات واقفان و در چارچوب دستورالعمل های جمعیت هلال احمر هزینه می شود. ضمن اینکه در سال های اخیر نگاه سازمان به تشکل های مردم نهاد و خیریه ها به عنوان فرصت برای هم افزایی بوده است و باید گفت: مردم در بدترین شرایط، همواره پشتیبان و تامین کننده اصلی نیازهای آسیب دیدگان از حوادث هستند بنابراین از آنجایی که جمعیت هلال احمر، بیش از آنکه سازمانی امدادی باشد، سازمانی اجتماعی محسوب می شود، همواره از توان داوطلبان حقیقی و حقوقی برای ترویج حال خوب در جامعه تلاش می کند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر پس از نشست صمیمانه با معاونان و دیدار با کارکنان سازمان و استماع نظرها، پیشنهادها و دغدغه‌های آنان از بخش‌های مختلف سازمان بازدید کرد و از نزدیک در جریان نحوه مددکاری و کمک به بیماران نیازمند قرار گرفت.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/