رئیس اداره اکرام و محسنین کمیته امداد استان تهران از شیوه پرداخت جدید طرح ایتام و محسنین خبر داد و گفت: امکان واریز مستقیم کمک خیران به حساب خود ایتام و محسنین فراهم شده است.

به گزارش نیکوکار، محمد دهرویه، با اشاره به روش جدید پرداخت کمک به حساب ایتام و محسنین که از اواخر سال گذشته فراهم شده است، افزود: با ایجاد سهولت در پرداخت کمک‌ها امکان واریز مستقیم و لحظه‌ای به حساب بانکی خود آنها فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکخ پیش از این حساب شناسه داری متعلق به کمیته امداد وجود داشت که کمک‌ها به آن واریز می‌شد، اظهار کرد: اما الان با راهکاری که برای شفافیت بیشتر فراهم شده است، در سیستم جدید واریزی حامی به حساب یتیم انجام می‌شود.

رئیس اداره اکرام و محسنین کمیته امداد استان تهران در خصوص مبلغ کمک سرانه هر یتیم نیز توضیح داد: مبلغ پرداختی به هر یتیم تا سقف ۵٠٠ هزار تومان برای رعایت عدالت در نظر گرفته شده است، چراکه فرزندان زیادی تحت پوشش هستند لذا این مبلغ را برایشان  تعیین کردیم تا تعداد بیشتری از کمک‌ها برخوردار شوند.

دهرویه ادامه داد: با این حال در برخی موارد ممکن است یتیم مذکور نیاز بیشتر یا ویژه‌ای داشته باشد که در این حالت با هماهنگی حامی رقم بالاتری واریز می‌شود، اما الان برای فردی  که حامی است شرایط  فرد تشریح می‌شود تا اگر نیاز بیشتری نداشت این کمک‌ها به یتیم دیگری تعلق بگیرد.

وی با اشاره به اینکه این طرح کشوری و برنامه ملی است، اظهار کرد: زمانیکه می‌خواهیم یک فرد را به حامی معرفی کنیم شیوه‌های حذب مختلفی داریم، وقتی حامی به پایگاه‌های امداد مراجعه می‌کند شناسنامه طرح اکرام و شرح حال اولیه فرد را دریافت می کند که آنها چه وضعیت معیشتی دارند. گاهی حامی تمایل دارد فرد را ببیند که این امکان وجود دارد.

رئیس اداره اکرام و محسنین کمیته امداد استان تهران ادامه داد: تا قبل از شیوع کرونا در دو مقطع از سال طرح «شوق دیدار» اجرا می‌شد که معمولا ابتدای سال تحصیلی و قبل از سال نو حامی فرزند را ملاقات می‌کرد و کمکهایی را مثل تهیه لوازم التحریر یا لباس نو را حضوری ارائه می‌کرد با این حال الان هم اگر حامی تمایل داشته باشد این امکان وجود دارد؛ یعنی علاوه بر کمک ماهانه بنا بر تمایل حامی یا نیاز موردی فرد با حامی تماس گرفته می‌شود.

دهرویه افزود: این طرح از اواخر سال گذشته آغاز شده است و تا الان برای جلب اعتماد حامیان موفق بوده است. برخی از حامیان در شیوه قبلی ابهاماتی داشتند اما الان بسیاری از افرادی که انصراف داده بودند و می گفتند حساب مستقیم فرزند را می‌خواهند با تماس مجدد امداد نسبت به این طرح اقبال نشان دادند.

به گفته وی در استان تهران در مجموع ١٩ هزار و ۵٠٠ ایتام و محسنین وجود دارد که از این تعداد حدود ١۴۵٠٠ فرد جزو طرح محسنین و حدود ۵ هزار نفر هم یتیمان تحت پوشش هستند. همچنین منظور از افراد تحت پوشش محسنین کسانی هستند که  سرپرست دارند اما سرپرست آنها به هر دلیلی مثل بیماری، از کارافتادگی، طلاق و …سرپرستی خانواده را نداشته باشد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/