به گفته رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش هدف‌گذاری طرح «آبا» را جذب حداکثری بازماندگان از تحصیل و ارتقاء نرخ پوشش تحصیلی افراد لازم التعلیم خواند که با اهتمام ویژه خیرین، استفاده از ظرفیت‌های مؤسسات بومی و محلی از طریق مدارس آموزش از راه دور و تجهیزات آموزش‌های الکترونیکی محقق خواهد شد.

به گزارش نیکوکار، نشست مشترک سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با شبکه ملی مؤسسات نیکوکاری و خیریه کشور با حضور رئیس سازمان، مدیرعامل شبکه ملی مؤسسات نیکوکاری و بیش از ۴۰ نفر از اعضای آن، به‌منظور هماهنگی در اجرای طرح آبا برگزار شد.

مجتبی زینی وند در این نشست با اشاره به خدمات و نقش مؤسسین مدارس و خیرین نیکوکار پس از زلزله کرمانشاه و سیل استان‌های لرستان، ایلام، خوزستان و گلستان در حوزه آموزش، گفت: خیرین و نیک‌اندیشان همیشه یاری‌دهنده آموزش‌وپرورش بوده و با حضور آنان می‌توان به جلب مشارکت‌های مردمی به معنای واقعی کلمه امیدوار بود.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی بابیان ضرورت و اهداف طرح آبا، مهم‌ترین هدف برگزاری این نشست را همگرایی و هم‌افزایی بین این سازمان و مؤسسات نیکوکاری و خیریه در اجرای این طرح دانست و بیان کرد: داشتن هدف مشترک و گردآوری توانایی‌ها و ظرفیت‌های مختلف در کنار هم، به اجرای هر چه مطلوب‌تر این طرح منتهی خواهد شد.

وی بیان کرد: هدف‌گذاری طرح آبا، جذب حداکثری بازماندگان از تحصیل و ارتقاء نرخ پوشش تحصیلی افراد لازم التعلیم است که با اهتمام ویژه خیرین استفاده از ظرفیت‌های مؤسسات بومی و محلی از طریق مدارس آموزش از راه دور مجری و تجهیزات آموزش‌های الکترونیکی محقق خواهد شد.

زینی وند آمادگی این سازمان را در انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با شبکه ملی و همچنین مؤسسات نیکوکاری اعلام کرد و گفت: در ماه گذشته اولین تفاهم‌نامه با موسسه دارالاکرام منعقد گردیده است.

در ادامه این نشست؛ فیروزه صابر مدیرعامل شبکه ملی مؤسسات نیکوکاری و خیریه کشور گفت: این شبکه با بیش از۱۵۰ عضو رسمی، مجموعه‌ای متنوع از سازمان‌های مردم‌نهاد و مؤسسات نیکوکاری مستقل و فعال در حوزه‌های مختلف است و برای توانمندسازی و توسعه ظرفیت اعضاء‌ فعالیت می‌کند.

وی گفت: مؤسساتی که مأموریتشان به‌نوعی حمایت از تحصیل دانش آموزان است در این نشست حضور دارند و از آنان درخواست کرد تا ضمن اعلام نظر در خصوص طرح، ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و نحوه مشارکت موسسه خود را در اجرای طرح آبا بیان نمایند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، گفتنی است در ابتدای نشست گودرز شاهمرادی مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور به بخش اجرایی طرح آشتی با آموزش (آبا) را تبیین نمود و در ادامه نمایندگان مؤسسات خیریه ضمن بیان نظرات خود در خصوص طرح آبا به ظرفیت‌های مؤسسات خود و نحوه‌ مشارکت در این طرح پرداختند.

 

منبع: ایسنا

 

انتهای پیام/