کد خبر: 443

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان:

خیرین کردستانی ۱۲ میلیارد تومان به نیازمندان کمک کردند

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان گفت: خیرین کردستانی در پنج ماهه نخست سال ۹۸ از طریق مراکز نیکوکاری ۱۲ میلیارد تومان به نیازمندان کمک کردند.

به گزارش نیکوکار، هیوا رحیمی اظهار داشت: مراکز نیکوکاری از سال ۹۲ و با هدف شناسایی نیکوکاران و جذب کمک‌ها و مشارکت‌های آنان در جهت کمک به نیازمندان شناسایی شده همان منطقه ایجاد شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۳۳ مرکز نیکوکاری در سطح استان کردستان در زمینه کمک به نیازمندان مشغول به فعالیت بوده که در طرح های مختلف یاری رسات کمیته امداد هستند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان ادامه داد: این مراکز به صورت مستقل و با همکاری امام جماعت، معتمدین محل و خیران اداره می‌شود و کار جمع‌آوری کمک و توزیع آن نیز توسط همین افراد صورت می‌گیرد.

رحیمی با اشاره به اینکه خیران استان کردستان از طریق این مراکز در پنج‌ماهه نخست امسال ۱۲ میلیارد تومان کمک کرده‌اند، یادآور شد: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از این مبلغ کمک نقدی و بقیه به صورت کالا و خدمات بوده است.

وی بیان کرد: بیشتر کمک‌های غیر نقدی در قالب کالا، جهیزیه، ارائه خدمات آموزشی، پزشکی و درمانی رایگان، کمک هزینه ساخت مسکن و مواد خوراکی بوده است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان گفت: برون سپاری صندوق های صدقات کوچک خانگی و بخشی از پرونده‌های مددجویان این نهاد از دیگر برنامه‌های مراکز نیکوکاری در آینده است.

 

منبغ: باشگاه خبرنگاران جوان

 

انتهای پیام/