رئیس کمیته امداد از فعالیت۳۹۰۰مرکز نیکوکاری در کشور خبر داد و گفت:مردم در ماه رمضان ۵۴۰میلیارد تومان در طرح اطعام مهدوی کمک کردند.

به گزارش نیکوکار، مرتضی بختیاری،رئیس کمیته امداد در مراسم افتتاح مرکز نیکوکاری سازمان آتش نشانی با اشاره با اینکه جایگاه کمیته امداد به‌عنوان بال مهربانی نظام،بیان داشت:این مرکز نیکوکاری می تواند از مراکز موفق در کشور خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه رویکرد کمیته امداد در مراکز نیکوکاری مسجد محوری است افزود:۳۹۰۰مرکز نیکوکاری در کشور داریم که امسال تلاش می کنیم این  تعداد رابه ۸هزار مرکز برسانیم.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه صندوق صدقات این مناطق را نیز به این مراکز می سپاریم ،گفت:در ماه رمضان علی رغم انجام نشدن نماز جماعت مردم بیشترین کمک را داشتند و این نشان دهنده عاطفی بودن مردم ایران است.

بختیاری با اشاره  به مشارکت خیرین در طرح اطعام مهدوی در ماه رمضان،خاطر نشان کرد:در ماه رمضان غیر از پرداخت زکات فطریه مردم ۵۴۰میلیارد  تومان در ارتباط با طرح اطعام مهدوی کمک کردند؛ضمن اینکه بیش از ۱۱میلیون  غذای گرم توزیع شد.

وی با بیان اینکه ۱۰۵هزار نفر از مردم به صورت رایگان برای طبخ غذا مشارکت کردند،افزود:پیش بینی ما ۳۱۳آشپزخانه بود اما این تعداد به ۸۰۱۰ آشپزخانه رسید.

رئیس کمیته امداد با اشاره به توزیع ۲میلیون و ۲۰۰هزار بسته غذایی ۱۸۰هزاز تومانی بین نیازمندان،بیان داشت:به کارآفرینانی که برای ۱۰مددجوی کمیته امداد ایجاد اشتغال کنند ۵۰۰میلیون تومان وام قرض الحسنه پرداخت می کنیم.

عسکریان معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد نیز از فعالیت ۳۸۰مرکز نیکوکاری در تهران خبر داد و گفت:نزدیک به ۳۰۰هزار یتیم در کشور تحت حمایت نیکوکاران قرار دارند و ۷۱۰هزارحامی نیازمندان در کشور داریم.

 

منبع: فارس

 

انتهای پیام/

ارسال نظر