معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اعلام کرد که به مناسبت آغاز سال تحصیلی ویژه‌برنامه «سررسیدهای سفید» به منظور جمع‌آوری لوازم‌التحریر و سالنامه‌های بدون استفاده، برای بهره‌برداری دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده، از ۱۳ تا ۲۳ شهریور ماه توسط مراکز مشارکتی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش نیکوکار، فاطمیان‌پور گفت: به مناسبت آغاز سال تحصیلی ویژه‌برنامه «سررسیدهای سفید» به منظور جمع‌آوری لوازم‌التحریر و سالنامه‌های بدون استفاده، برای بهره‌برداری دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده، از ۱۳ تا ۲۳ شهریور ماه توسط مراکز مشارکتی تهران برگزار می‌شود. در این طرح، سالنامه‌های بدون استفاده شهروندان، با قید این شرط که صفحات آن سفید و قابل استفاده بوده و شیرازه آنها از بین نرفته باشد به همراه لوازم‌التحریر، توسط ۱۰۰ خانه فرهنگ و کودک مشارکتی در مناطق ۲۲ گانه تهران جمع‌آوری می‌شود.

وی افزود: اقلام جمع‌آوری‌شده پس از بسته‌بندی، در فرهنگ‌سراها تجمیع می‌شود و از ۲۵ شهریور ماه برای ارائه به دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده کشور ارسال خواهد شد.

فاطمیان‌پور با بیان اینکه این برنامه با هدف ارتقای روحیه قناعت و ساده‌زیستی با تأکید بر اصلاح الگوی مصرف، گسترش فرهنگ مهربانی و ارتقای همبستگی اجتماعی برگزار می‌شود، افزود: بهره‌برداری از این سررسیدها با رویکرد صرفه‌جویی در مصرف کاغذ، اقدامی فرهنگی محسوب می‌شود تا زنگ هشداری برای خانواده‌ها و مسئولان باشد که نسبت به مصرف کاغذ و یا انتشار محصولات غیرضروری حساسیت بیشتری داشته باشند.

بنا براعلام روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، وی ادامه داد: فهرست مراکز فعال در این ویژه‌ برنامه در جدول زیر درج شده است. علاقه‌مندان برای دریافت نشانی مراکز می‌توانند به وبگاه مرکز مشارکت‌های فرهنگی هنری به نشانی mosharekat.farhangsara.ir مراجعه کنند و یا با تلفن گویای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به شماره ۱۸۳۷ تماس بگیرند.

 

منبع: ایسنا

 

انتهای پیام/