معاون مدیرکل زندان‌ها و مدیر نمایندگی ستاد دیه گلستان گفت: ۳۳۹ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان چشم انتظار کمک خیرین هستند که ۱۴ نفر آنان را زنان با ۱۹ میلیارد ریال بدهی تشکیل می‌دهند.

به گزارش نیکوکار، وحید وسکوئی بیشترین زندانیان جرائم غیرعمد گلستان شامل محکومین مهریه، نفقه، بدهکاران مالی و حوادث کارگاهی هستند.

وی افزود: سال گذشته و ابتدای امسال ۱۸ زندانی ناشی از جرائم غیرعمد رانندگی با تلاش ستاد دیه استان و پرداخت سه میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال خسارت از صندوق خسارت بدنی آزاد شده و هم اینک گلستان زندانی محکوم جرائم غیرعمد رانندگی ندارد.

وی بیان کرد: پارسال ۱۸۲ نفر از زندان‌های این استان با بدهی ۲۸۳ میلیارد ریالی آزاد شدند که شاکیان از ۲۳۳ میلیارد ریال حق خود گذشته و مابقی از محل اعتبارات ستاد دیه تامین شد.

معاون مدیرکل زندان‌ها گلستان گفت: این استان سال گذشته در زمینه آزادی زندانیان از محل رضایت شاکیان با ۸۲.۵ درصد رتبه اول کشور را کسب کرد.

وسکویی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۵ زندانی جرایم غیرعمد این استان با پرداخت دیون توسط ستاد دیه، پرداخت تسهیلات و گذشت خیرین آزاد شدند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه گلستان گفت: ۷۲ نفر از این زندانیان با پرداخت وام از محل اعتبارات ستاد دیه و مابقی با پرداخت دیون توسط خیرین و ستاد دیه آزاد شده و به آغوش خانواده های خود بازگشتند.

وی بیان کرد: مبلغ کل بدهی این افراد، ۳۰ میلیارد ریال بود که ۸۲۰ میلیون ریال آن بدون واسطه توسط خیرین پرداخت شد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/