کد خبر: 4258

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران با اشاره به بخشنامه اخیر شهرداری در خصوص منع به کارگیری کودکان زباله گرد از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده این کودکان، موارد را به سامانه ۱۳۷ گزارش دهند.

به گزارش نیکوکار، مسعود حمزه ای موضوع کودکان کار به ویژه زباله گردی کودکان را یکی از دغدغه های شهرداری تهران دانست و اظهار داشت: در همین راستا بخشنامه ای در خصوص منع به کارگیری کودکان زباله گرد صادر و جهت پیگیری به معاونت اجتماعی و فرهنگی و سازمان بازرسی شهرداری ابلاغ شد.
وی با تاکید بر اینکه اصل برای کودکان کودکی است، افزود: متاسفانه برخی از پیمانکاران، کودکان نیازمند ایرانی و غیر ایرانی را با دستمزدهای بسیار اندک به خدمت می گیرند و به نوعی از آنها در جمع آوری پسماندهای خشک سوء استفاده می کنند.
بنا براعلام روابط عمومی سازمان بازرسی؛ رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در راه شناسایی کودکان زباله گرد نیازمند همراهی شهروندان و سازمان های مردم نهاد هستیم، گفت: تلاش ما بر این است تا با استفاده از ظرفیت های مردمی و نظارت عمومی از طریق شهروندان به موضوع کودکان کار رسیدگی کنیم؛ لذا درخواست ما از شهروندان این است که فعالیت کودکان زباله گرد را با ذکر منطقه و ناحیه محل‌ و همچنین کد مخزن به سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند تا با پیمانکار خاطی نیز برخورد شود.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/