سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: طرح «نذر آب ۳» تابستان امسال با گستره جنوب و جنوب شرق کشور اجرا خواهد شد.

به گزارش نیکوکار، محمد نصیری از اجرای طرح ملی و کشوری «نذر آب ۳» در تابستان امسال خبر داد و گفت: رویکرد ما برای طرح نذر آب اجرای آن در مناطقی است که وقوع تنش آبی ناشی از تغییرات اقلیمی است در نتیجه امسال نیز همچون دو سال گذشته در مناطقی که به دلیل خشکسالی، توسعه منطقه‌ای نامتوازن و غیره دچار کم آبی یا بی آبی هستند، طرح نذر آب را اجرا می‌کنیم.

سخنگوی جمعیت هلال احمر در پاسخ به این سوال که با توجه به اتفاقات منطقه غیزانیه، آیا قرار است طرح نذر آب در این منطقه اجرا شود یا خیر، توضیح داد: آنچه در خوزستان رخ داد ناشی از تغییرات اقلیمی نبود بلکه در آن منطقه آب موجود بود اما انتقال آب دچار مشکل بود که خوشبختانه مشکل نیز در حال حل شدن است، لذا این طرح در منطقه غیزانیه اجرا نمی‌شود.

نصیری درباره محدوده جغرافیایی اجرای این طرح نیز عنوان کرد: نذر آب ۳ امسال با گستره جنوب و جنوب شرق کشور اجرا خواهد شد. استان‌ها و شهرهای معین برای اجرا نیز پس از پایان بررسی‌ها اعلام می‌شود.

وی افزود: همانطور که در سال‌های گذشته این طرح با کمک‌های مردمی انجام شد و با یاری هموطنان در کل کشور موفق به آب رسانی به مناطق محروم کشور شدیم، امسال نیز نذر آب را با ظرفیت مردمی اجرا خواهیم کرد.

طرح نذر آب از ۲ سال پیش و به دنبال بحران خشکسالی در استان‌های جنوب و جنوب شرقی کشور، با هدف تأمین آب شرب مناطق محروم با کمک مردم و به همت جمعیت هلال احمر اجرا شده است. در این طرح علاوه بر آب رسانی به شهرهای درگیر با خشکسالی، اموری از جمله حضور داوطلبانه پزشکان و ویزیت رایگان مردم، توزیع بسته‌های معیشتی و غیره نیز انجام می‌شود.

 

منبع: مهر

 

انتهای پیام/