رئیس جمعیت هلال احمر درمیان از اعزام کاروان‌های سلامت به مناطق محروم شهرستان خبر داد و گفت: ۷۰ نفر در روستای جاجنگ از خدمات بهداشتی، آموزشی و درمانی تیم سلامت هلال احمر بهره مند شدند.

به گزارش نیکوکار،  جواد مرادی را از موضوعات اساسی حوزه بهداشت دانست و افزود: حمایت‌های بهداشتی از افراد آسیب دیده می‌تواند خلل‌های موجود در روستاها را مهار کند.

وی از اعزام کاروان‌های سلامت به نقاط محروم شهرستان خبر داد و افزود: این کاروان‌ها در ایام مختلف سال به منظور ارائه خدمات درمانی رایگان و داوطلبانه به محرومان به این مناطق اعزام می‌شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان درمیان ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و با هدف آگاه سازی روستاییان و ارائه خدمات درمانی، تیم سلامت هلال احمر به روستای دوردست و محروم «جاجنگ» اعزام شد.

مرادی آموزش راه‌های پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا و سایر بیماری‌های واگیر را یکی از برنامه‌های مهم این کاروان دانست و گفت: همچنین ۷۰ نفر از روستاییان خدمات مختلف این تیم را دریافت کردند.

وی از توزیع ۶۰ بسته بهداشتی بین روستاییان خبر داد و افزود: به همت داوطلبان، تمام اماکن عمومی، پارک‌ها، حسنیه و منازل افراد آسیب دیده ضد عفونی شد.

وی خواستار رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم برای پیشگیری از انواع بیماری‌ها شد و گفت: ایجاد فضایی سالم بدون همکاری مردم امکان پذیر نیست بنابراین شهروندان می‌توانند اهرمی بازدارنده در شیوع بیماری‌ها باشند.

منبع: مهر

انتهای پیام/