مدیرکل زندان‌های استان تهران گفت: با وجود عدم برگزاری مراسم گلریزان به صورت حضوری در سال جاری، نیکوکاران تهرانی بدهی ۳۸ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد را پرداخت کرده‌اند.

به گزارش نیکوکار،‌ سید حشمت‌الله حیات‌الغیب در جلسه هیأت امنای نمایندگی ستاد دیه استان تهران افزود: همان طور که ماه رمضان ماه بخشش بی انتهای الهی است، رحمت واسعه خداوند بر بندگانی نازل می شود که بر اثر این رفتار شایسته و کمک به آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد، موجبات رضایتش را فراهم می نمایند.

وی تصریح کرد: برخی زندانیان نیازمند به خاطر یک اشتباه غیرعمد مثل بدهی در زندان به سر می برند، ‌اگر شاکی یک زندانی ناامید را ببخشد تا به زندگی دوباره برگردد و یا اینکه نیکوکاری برای آزادی وی مبلغی اختصاص دهد تا با پرداخت بدهی آزاد شود، بی‌ تردید همه برکات ماه مبارک رمضان را احساس خواهند کرد.

مدیرکل زندان های استان تهران همچنین اعلام کرد: با وجود عدم برگزاری مراسم گلریزان به صورت حضوری در سال جاری، بحمداله طی پیگیری مددکاران این ستاد و مذاکرات متعدد با شکات، نیکوکاران نیز آستین همت بالا زده و از ابتدای ماه مبارک رمضان تا شب شهادت امیرالمومنین(ع) و لیالی قدر، بدهی ۳۸ نفر را پرداخت نموده، زمینه آزادی آنان را فراهم نموده اند.

حیات الغیب افزود: بدهی این افراد که همگی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد بودند، بالغ بر ۱۳۹ میلیارد ریال بوده که از طریق قبولی اعسار توسط مراجع قضایی، اخذ گذشت شکات توسط مددکاران نمایندگی و کمک ۱۰ میلیارد ریالی نیکوکاران استان تهران آزاد شده، در دومین شب از شبهای لیالی قدر به آغوش خانواده بازگشتند.

عضو هیأت امنای نمایندگی ستاد دیه استان تهران یادآور شد: مراسم گلریزان ماه مبارک رمضان، امسال به خاطر شرایط کشور و حفظ سلامتی نیکوکاران به صورت مجازی برگزار می شود و تمام این کمک ها نیز به صورت غیرحضوری جمع آوری شده است.

وی اظهار امیدواری کرد تا پایان ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر تعداد بیشتری از زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد آزاد شده و لبخند به چهره خانواده های منتظرشان بنشانند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/