وزیر صنعت ، معدن وتجارت در سال جهش تولید به خودروسازان تاکید کرد: افزایش تیراژ تولید، عرضه محصولات، کاهش هزینه های مالی و واگذاری اموال غیر مولد را در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش نیکوکار، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با تبریک روز کارگر به تمامی کارگران کشور گفت: چرخش صنعت و اقتصاد کشور به دست کارگران زحمتکش صورت می گیرد و باید این سرمایه انسانی را گرامی بداریم.
وی افزود: اصلاح ساختار شرکت ها و واگذاری شرکت های زیان ده در دستور کارخودرو سازان در سال جهش تولید قرار گیرد.
وی با اشاره به ظرفیت تولید دو میلیون خودرو در کشور افزود: خودروسازان کشور از این ظرفیت تولید برای پاسخ گویی به نیاز بازار به صورت ویژه استفاده کنند.
رحمانی خاطر نشان کرد: امسال برنامه تولید یک میلیون و۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در دستور کار خودروسازان قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: امروز با توجه به شرایط کرونا، دو خودروساز بزرگ کشور جمعا روزانه بیش از ۴ هزار دستگاه خودرو تولید می کنند که بیش از ۷۰ درصد این تولید ساخت داخل است .
وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: در سال گذشته به خودروسازان و قطعه سازان تکلیف شده بود که داخلی سازی قطعات را با جدیت پیگیری کنند که اقدامات مناسبی در این خصوص انجام شد.
وی تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۶ میلیون تقاضای خرید از ایران خودرو وسایپا وجود داشته که این درحالی است تولید ما در سال گذشته به یک میلیون دستگاه نبود.
وی تاکید کرد: خودروسازان به افزایش کیفیت، تیراژ تولید و عرضه محصولات جدید و به خصوص ساخت داخل توجه جدی داشته باشند.
وی افزو د: با رونق تولید در خودروسازان و قطعه سازان کشور علاوه بر بازگشت به کار کارگران به کار بیش از ۱۴ هزار نفر جذب شرکت های قطعه سازی شده است .
وی شهر تبریز را مهد صنعت کشور دانست و گفت: تبریز در سال گذشته به صنعت ورونق تولید کمک شایان توجهی کرده است .

منبع: ایکوپرس

انتهای پیام/