استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم ساماندهی واحدهای صنعتی استان با هدف بازگشت آذربایجان شرقی به جایگاه سابق خود در حوزه خودروسازی تاکید کرد.

به گزارش نیکوکار، محمدرضا پورمحمدی در آیین افتتاح خط تولید موتور ۳۵۵ دیزل و خط مونتاژ گیربکس سمند در تبریز گفت: باید بپذیریم که آذربایجان شرقی و تبریز جایگاه سابق خود در حوزه صنعت خودرو را از دست داده و این در حالی است که ظرفیت ها و زیرساخت‌های تولید خودرو بویژه قطعه سازی تبریز در کشور کم نظیر است.
وی در ادامه با تشریح وضعیت نامناسب صنایع استان اظهار داشت: ادامه حیات و بقای بسیاری از واحدهای صنعتی آذربایجان شرقی در حوزه های مختلف نیازمند حمایت جدی از سوی دولت بویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
استاندار آذربایجان شرقی در پایان با اشاره به مباحث تبدیل تبریز به قطب سوم خودروسازی کشور تاکید کرد: این موضوع در حالی مطرح می شود که زنجیره تولید خودرو از سال ها پیش در این شهر وجود دارد و تنها با ساماندهی واحدهای صنعتی فعال در این حوزه همچون قطعه سازان، تبریز بصورت بالفعل به یکی از قطب های اصلی خودروسازی کشور تبدیل خواهد شد. شرکت هایی چون ایران خودرو تبریز، چرخشگر، ایدم، تراکتور سازی و… از افتخارات صنعتی استان هستند.

منبع: ایکوپرس

انتهای پیام/