معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از اجرای رزمایش ملی «همت جوانانه، کمک مومنانه» همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: کمک به نیازمندان با همراهی تشکل‌های جوانان تا عید سعید فطر ادامه خواهد داشت.

به گزارش نیکوکار،  محمدمهدی تندگویان  با اشاره به اجرای رزمایش ملی «همت جوانانه، کمک مومنانه» گفت: این طرح به شکل شبکه‌ای، با برنامه مشخص و با کمک ظرفیت تشکل‌های استانی، مجمع ملی جوانان، مجامع استانی و همکاری جامعه ورزش در حال انجام است.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های این طرح تهیه و توزیع بسته‌های غذایی و بهداشتی براساس سهمیه جمعیتی هر استان است، اظهار کرد: بسته‌های غذایی و بهداشتی تهیه شده به تدریج تا پایان ماه رمضان توزیع می‌شود.

به گفته معاون امور جوانان، مسئولیت توزیع اقلام مذکور به یک درصد از جمعیت نیازمند کشور به عهده تشکل‌های زیر نظر معاونت جوانان قرار گرفته است.

تندگویان با بیان اینکه در بعضی از استان‌ها هم پیش از این آشپزخانه‌هایی در روزهای پایان هفته یا مناسبت‌های خاص غذای گرم برای نیازمندان تهیه می‌کردند، تصریح کرد: در روزهای ماه مبارک رمضان این آشپزخانه‌ها هر روز اقدام به تهیه و توزیع غذا بین نیازمندان می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح دیگر معاونت جوانان این است که با همکاری نهادهای حمایتی نظیر سازمان بهزیستی، شهرداری، کمیته امداد و… که در خانه‌های جوان در روزهای ماه مبارک رمضان اقداماتی نظیر دیوار مهربانی  راه اندازی شود، گفت: به این ترتیب می‌توان کالاهایی که مورد نیاز برخی از خانواده‌ها نیست اما در شأن استفاده افراد دیگر است، را جمع آوری و در اختیار آنها قرار دهیم. این اقلام می‌تواند از لوازم برقی تا کالاهای مورد نیاز دیگر باشد که بر اساس شناسایی افراد نیازمند به آنها تحویل داده شود، البته برای اجرای درست این طرح نیاز به همکاری سایر نهادها نیز داریم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/