کد خبر: 347

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: چتر حمایت بهزیستی و خیران استان مرکزی برای کمک به پنج قلوهای اراکی همچنان گسترده است.

به گزارش نیکوکار، «زهرا امینی»: در راستای حمایت از خانواده دارای فرزند پنج قلو در شهرستان اراک در روز تولد این فرزندان تیمی متشکل از کارشناسان اورژانس اجتماعی، مددکاران، روانشناسان و کارشناسان حوزه امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی به بیمارستان مراجعه و بعد از بازدید پرونده حمایتی تشکیل دادند.

وی اظهار داشت: دیدار از این خانواده به همراه مسئولان استانی با هدف جلب حمایت و تحویل شیرخشک، اهدای ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال کارت هدیه و تحویل ماهیانه ۴۸ قوطی شیرخشک که با توجه به شرایط فرزندان از اقداماتی است که تا بعداز یک سالگی فرزندان ادامه دارد.

وی تاکید کرد: ضمن اینکه تا قبل از یک سالگی هر ماه تعدادی شیرخشک از مرکز بهداشت اراک نیز به خانواده تحویل شده است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: خانواده این پنج قلو مشکل مسکن داشت که به طور موقت با پرداخت ۶۰ میلیون ریال ودیعه مسکن کمک لازم در این راستا صورت گرفته است.

امینی افزود: برای خرید مسکن خانواده پنج قلو ۳۶۰ میلیون ریال توسط بهزیستی، ۵۰۰ میلیون ریال از سوی بنیاد علوی و ۱۰۰ میلیون ریال از سوی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان پرداخت شده اما، با توجه به افزایش قیمت مسکن هنوز این خانواده موفق به خرید سرپناه نشده است.
وی اظهار داشت: هر ۲ ماه یک بار مبلغ ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال از سوی بنیاد علوی تا سن دوسالگی فرزندان پنج قلو پرداخت می شود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: موسسه مهرآفرین نیز در سال ۹۷ حمایت هایی به طور نقدی و غیرنقدی از این خانواده داشته است.

امینی افزود: برای کاهش مشکلات این خانواده و با وجود آنکه در اختیار قرار دادن پرستار در دستورالعمل جامع حمایت های اجتماعی بهزیستی نیست، یک پرستار روزانه در کنار خانواده قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: پیشنهاد استفاده فرزند بزرگتر خانواده از امکانات مهدکودک یا پیش دبستانی به صورت رایگان، ثبت خانواده در سامانه ارمغان سازمان بهزیستی و برقراری مبلغ چهار میلیون ۱۶۰ هزار ریال کمک هزینه معیشت به طور ماهیانه از دی ماه سال ۹۷ از دیگر خدمات ارایه شده به این خانواده است.

وی ادامه داد: با وجود حمایت های انجام شده و با توجه به مشکلات، این خانواده همچنان برای داشتن شغل ثابت و مسکن شخصی نیاز به حمایت دارد.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: خیرانی که مایل به کمک به خانواده پنج قلو ها هستند می‌توانند به شماره حساب مشارکت های مردمی بهزیستی استان مرکزی ۲۱۷۳۴۵۵۲۰۴۰۰۳ و شماره کارت حساب مشارکت های مردمی بهزیستی استان مرکزی به شماره ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۰۱۴۰۳ کمک های خود را واریز کنند.

یک مادر ۲۹ ساله اراکی تابستان پارسال در دومین زایمان خود صاحب ۳ پسر و ۲ دختر شد که علاوه بر پنج قلوها این خانواده یک فرزند دختر ۶ ساله نیز دارد.

۶۵ هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده می کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/