مسئول دفتر خدمات اجتماعی جامعه ایمانی مشعر از اجرای مرحله مقدماتی رزمایش همدلی با عنوان پویش علی یاوران خبرداد و گفت: هیأت‌های مذهبی طی ماه رمضان به یاد امیرالمؤمنین(ع) 110 نقطه کشور و در هر نقطه توزیع 110 هزار پرس غذا میان نیازمندان را هدف‌گذاری کرده‌اند.

به گزارش نیکوکار، هادی شعبانی طی گفت‌وگویی، با اشاره به ماهیت هیأت‌های مذهبی اظهار کرد: هیأت‌های مذهبی که از اجتماع محبان سید‌الشهدا(ع) شکل گرفته، فقط به تعظیم شعائر دینی محدود نمی‌شوند بلکه کارکردهای مختلفی را در دستور قرار می‌دهند که یکی از این کارکردها حضور فعال در عرصه‌های خدمات اجتماعی است.
وی اضافه کرد: اکنون هزار هیأت خدمت‌رسان در سراسر کشور درحال خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان هستند که شاید کمتر از آن‌ها نام برده شود.
مسئول دفتر خدمات اجتماعی جامعه ایمانی مشعر تصریح کرد: از دیرباز هیأت‌ها در کمک به نیازمندان فعال و پیش‌قدم بوده‌اند اما طی چندسال‌ اخیر، هیآت در خیمه میاندار خدمت به صورت هدفمند، فعالیت‌های جهادی خود را در قالب پویش‌های منسجم دنبال می‌کنند.
وی از اجرای پویش «هر هیأت یک روستا» برای کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه و پویش « یاساقی‌العطاشی»  برای کمک به مشکل آب آبادان یاد کرد و گفت: هیأت‌های مذهبی همچنین در قالب پویش «مهرعاشورائیان»   به تهیه لوازم‌التحریر مورد نیاز در مناطق محروم کشور پرداخته و در فروردین‌ماه سال گذشته نیز با اجرای پویش «سین هشتم»  به کمک سیل‌زدگان رفتند.
شعبانی خاطرنشان کرد: در بحران کرونا نیز هیأت‌های مذهبی در قالب پویش «خادمان سلامت» با هدف قرار دادن چهار گروه خانواده‌های سالمند، نیازمند، بدون سرپرست و درگیر با بیماری کرونا به تهیه اقلام مورد نیاز از جمله دارو و مواد غذایی اقدام کردند تا این گروه‌های پر خطر حضور کمتری در اجتماع داشته باشند.
وی با بیان اینکه نیروهای جهادی هیأت‌های مذهبی برای کمک به کادر درمانی در بیمارستان‌های درگیر با بیماری کرونا حضور یافته‌اند، عنوان کرد: این افراد بدون هیچ چشم‌داشت مادی در کنار بیماران کرونایی بوده و همچنان در حال خدمت‌رسانی به آن‌ها هستند.
شعبانی ادامه داد: در شرایطی که کشور با بحران کمبود ماسک روبرو بوده و برخی از فاسدان اقدام به احتکار ماسک به صورت انبوه کرده‌اند، هیأت‌های مذهبی به میدان آمده و تولید ماسک و مواد ضد عفونی را در دستور کار خود قرار داده‌اند و تا امروز نیز در حال ضدعفونی کردن معابر و امکان عمومی شهرها هستند.
وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب نسبت به اجرای رزمایش گسترده همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان عنوان کرد: هیأت‌های مذهبی برای لبیک به فرمان رهبر انقلاب اسلامی، عملیات گسترده‌ای را با دو مرحله مقدماتی و تمیکلی در دستور کار خود قرار داده‌اند.
مسئول خیمه مرکزی میداندار خدمت عنوان کرد: در مرحله مقدماتی با اجرای پویش “علی یاوران” هیأت‌های مذهبی تلاش می‌کنند تا طی ماه مبارک رمضان به یاد امیرالمؤمنین(ع) در ۱۱۰ نقطه کشور و در هر نقطه ۱۱۰ هزار پرس غذا و در مجموع ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار پرس غذا را میان خانواده‌های نیازمند توزیع کنند که این هدف بزرگ نیازمند مشارکت عموم مردم است.
وی با بیان اینکه هیأت‌های مذهبی به دنبال مشارکت عموم مردم در رزمایش همدلی به نیازمندان هستند، مطرح کرد: طرح “خانواده حامی”  مرحله تکمیل کننده پویش علی یاوران است، در این مرحله تلاش می‌شود تا برای هر خانواده نیازمند یک خانواده حامی پیدا کنیم تا در طول ایام مختلف سال نیازمندان مورد حمایت افراد توانمند قرار گیرند.
شعبانی از استمرار حمایت و نظارت هیأت‌های مذهبی بر ارتباط میان دو خانواده نیازمند و حامی یاد کرد و افزود: هیأت میدانداری می‌شود که بتواند دو خانواده را به یکدیگر وصل کند تا این خانواده‌ها بتوانند در کنار یکدیگر قرار گرفته و هر دو به توانمندی مادی و معنوی مطلوب برسند.
وی خاطرنشان کرد: جهادگران، هیأت‌ها و خانواده‌هایی که هر ظرفیتی برای مشارکت در اجرای این رزمایش گسترده دارند می‌توانند با تلفن‌همراه خود کد دستوری *۶۶۵۵*۴۴۳۳۲۲۱۱#
را شماگیری نمایند و به این پویش بزرگ بپیوندند.
شعبانی با اشاره به اینکه تا به امروز ۳۵۰ هیأت محوری برای مشارکت در این رزمایش اعلام آمادگی کرده‌اند، عنوان کرد: شماره تلفن ثابت ۰۲۱۲۸۴۲۲۲۱۳ ویژه هیأت‌های مذهبی درنظر گرفته شده است که این مجموعه‌ها می‌توانند با استفاده از آن، اطلاعات بیشتر را برای عضویت در پویش کسب کنند.
وی یادآور شد: ریزترین قطره‌ها اگر در کنار یکدیگر قرار گیرند می‌توانند یک لیوان آب را تشکیل داده و عطش یک فرد تشنه را رفع کنند؛ افراد علاقه‌مند برای مشارکت مالی در این پویش می‌توانند مبالغ مورد نظر خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۴۴۷۷۷به نام مرکز نیکوکاری میاندار خدمت، واریز کنند تا با استفاده از مبالغ آن‌ها، بسته‌های غذایی تهیه شده و در مناطق محروم توزیع شود.
مسئول دفتر خدمات اجتماعی جامعه ایمانی مشعر با بیان اینکه جلسات هیأت‌های مذهبی در ماه مبارک رمضان با استفاده از بستر رسانه و فضای مجازی دنبال خواهد شد، گفت: خادمان هیأت‌های مذهبی که با رعایت کامل دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، اقدام به پخت و بسته‌بندی مواد غذایی خواهند کرد، در کنار این مجاهدت، قرائت قرآن، منبر و مناجات را در محل پخت و بسته‌بندی غذا، برای توسل به ساحت مقدس اهل بیت (علیهم‌السلام) درنظر گرفته‌اند و برنامه خود را برای مخاطبان هیأت منعکس خواهند کرد.

 

 

منبع: ایسنا

 

انتهای پیام/

برچسب ها

ارسال نظر