مدیرکل دفتر امور توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور گفت: ۱۰ هزار واحد مسکن معلولان در سال جاری طی تفاهم نامه با سازمان بسیج سازندگی مناسب سازی خواهد شد.

به گزارش نیکوکار، محمدرضا شهبازی روز شنبه در نشست تخصصی با محوریت بررسی و رفع مشکلات دفتر توانمندسازی معلولان قزوین افزود: همچنین امسال سازمان بهزیستی برای ۲۰ هزار معلول در گروه‌های مختلف، مناسب سازی منزل و خودرو را انجام خواهد داد.
وی اضافه کرد: دفتر توانمندسازی به دنبال فعالیت‌هایی است که در آنها روند توانمند کردن معلولان در محیط زندگی و کار و جامعه فراهم شود.
شهبازی با بیان اینکه یکی از کارهای این دفتر، دسترس پذیر کردن محیط زندگی و جامعه و محل کار معلول است،افزود: در این میان مناسب سازی منزل و خودروی معلولان وظیفه اصلی دفتر امور توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور بوده و فعالیت‌هایی را در استان‌ها جهت پیگیری این موضوع انجام داده است.
وی اظهار داشت: مناسب سازی هم فقط به صورت سخت افزاری نبوده و دسترس پذیری نرم افزاری و فناورانه هم مورد توجه است تا فرد امور روزمره خود مانند خوردن، آشامیدن و استحمام را با استقلال بیشتری انجام دهد.
شهبازی گفت: دفتر توانمندسازی با توجه به اینکه فضای جامعه باید برای همه افراد در دسترس باشد با وجود اولویت دادن به معلولان به مناسب سازی منازل برای بخش دیگری از افراد دارای اختلالات بینایی، سالمندان و ناشنوایان و بقیه گروه‌ها نیز اقدام کرده است.
مدیرکل دفتر توانمندسازی امور معلولان سازمان بهزیستی کشور افزود: در این راستا در بازدید از استان‌ها تلاش می‌شود کارشناسان و سمن‌های مجری و شریک در مناسب سازی مسکن معلولان بیشتر از سیاست‌های ستادی مطلع باشند.
وی گفت:مناسب سازی با وجود استانداردهای مشخصی که دارد برای همه افراد معلول یکسان نیست و تجزیه و تحلیل عملکرد فرد و محیط زندگی و شرایط جغرافیایی محل زندگی افراد معلول در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/

ارسال نظر