مؤسسه خادمین علی بن ابیطالب به همراهی تعدادی از چهره‌های ورزشی و هنرمندان با کمک خیرین اقلام غذایی و مواد ضدعفونی کننده مورد نیاز خانوارهای نیازمند مناطق ۲۲ گانه را تأمین و توزیع می‌کنند.

به گزارش نیکوکار،  این روزها به دلیل شیوع ویروس کووید ۱۹ امکان فعالیت اقتصادی برای خانوارهای روزمزد و نیازمند وجود ندارد. از سویی تنها راه مقابله با این ویروس در خانه ماندن است به همین دلیل مؤسسه خادمین علی بن ابیطالب با شعار “بیایید کمک کنیم همه در خانه بمانیم” در کنار تأمین اقلام غذایی و مواد ضدعفونی کننده این خانوارها تلاش می‌کند تا شیوع این ویروس مهار شود.

در هفته دوم عید حسن رحیمی یکی از قهرمانان کشتی که از سال گذشته همکاری داوطلبانه خود را با این مؤسسه به صورت جدی آغاز کرده بود به میان مردمی رفت که به اجبار برای تأمین موادغذایی ناچار هستند کار کنند، رفت و در ویدئویی از مردم خواست تا با کمک آنها نیازهای اولیه خانوارهای نیازمند در شهر تهران برای مدتی تأمین شود.

در بیانیه‌ای که این مؤسسه اعلام کرده آمده است: “به طور حتم عده‌ای از هموطنان ما، پس انداز ندارند. برای تأمین حداقل غذای روزانه خانواده‌ی خود، مجبور هستند از خانه خارج شوند و خروج از خانه در این روزهای شیوع ویروس کرونا، تبعاتی دیگر را برای آنها و همه ما به دنبال خواهد داشت. به همین منظور و برای اینکه همه با هم بتوانیم در خانه بمانیم، نیاز است تا من و شما عزیزان، خانواده‌های کم پس انداز و محروم را حمایت کنیم. با واریز مبالغی ولو ناچیز به شماره حسابی که اعلام شده، کمک کنیم سبدهای مواد غذایی شامل ارزاق حداقلی مردم نیازمند محلات حاشیه‌ای شهر تهران تأمین شود تا آنها هم بتوانند در خانه بمانند. حمایت‌های شما بطور مستقیم به دست خانواده‌های فاقد پس انداز و کم بضاعت خواهد رسید. “

براساس اعلام مؤسسه خادمین علی بن ابیطالب، با اعتماد مردم به مؤسسه و حمایت خانواده ورزش و جامعه هنرمندان کشور از یازدهم فروردین ماه تا ساعت ۱۶ روز هجدهم ۱۳۹۹، مبلغ یک میلیارد و دویست و دوازده میلیون و هفتصد و هشتاد و پنج هزار و دویست و نود و هفت تومان به حساب مؤسسه واریز شد.

اولویت اول توزیع سبد مواد غذایی در میان زنان سرپرست خانوار شهر تهران است. براساس اطلاعات جمع آوری شده از سوی اداره کل امور بانوان شهرداری تهران، دوهزار و ۲۵ زن سرپرست خانوار شهر تهران شناسایی شده است. شب گذشته نوبت ششم توزیع سبدمواد غذایی انجام شد. بر این اساس توزیع در مناطق ۲، ۹، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۰، ۲۱، ۱۲ و ۱۰ انجام شده است.

کمیل قاسمی دارنده مدال‌های طلا و نقره المپیک و نقره جهان، حسن رحیمی دارنده مدال برنز المپیک و قهرمان جهان، هادی حبیبی و مهدی برائتی از قهرمانان اسبق تیم ملی و همچنین سجاد گنجی زاده قهرمان جهان در رشته کاراته با همراهی چند تن از هنرمندان از جمله پرویز پرستویی و بردیا کیارس با همکاری مؤسسه فرهنگی خیریه خادمین علی بن ابی‌طالب (ع) نسبت به توزیع اقلام غذایی و مواد ضدعفونی کننده در میان زنان سرپرست خانوار سطح شهر تهران اقدام کرده‌اند.

این توزیع ادامه دارد.

منبع: مهر

انتهای پیام/