سرپرست جمعیت هلال‌احمر از آغاز طرح پایش و غربالگری کووید ۱۹ در مبادی خروجی در استان‌های تهران، قزوین، خراسان رضوی، گیلان، گلستان، مازندران، قم، مرکزی، اصفهان، سمنان، همدان، البرز و لرستان به صورت رسمی و همزمان خبر داد.

به گزارش نیکوکار، کریم همتی روز سه شنبه و پس از بازدید از پست پایش و غربالگری جمعیت هلال احمر استان تهران در عوارض تهران و قم این مطلب را در جمع خبرنگاران عنوان کرد و افزود: جمعیت هلال احمر در اجر و برگزاری این طرح ملی با بهره گیری از تیم های چهار نفره با آمبولانس آماده و تجهیزات کامل در کنار پلیس، دانشگاه علوم پزشکی و راهداری در این پست ها حضوری فعال و تاثیر گذار دارند و این تیم ها به صورت هماهنگی وظیفه غربالگری و تب سنجی  را بر عهده دارند و اگر موردی را که مشکوک به کرونا باشد، یا علائم مرتبط با آن را داشته باشد از خروج و ادامه تردد شهروندانی که دارای علائم مشکوک باشند، جلوگیری می شود و این افراد به مدت ۱۴ روز به قرنطینه منتقل می شوند.

وی از تمامی هموطنان خواست که از انجام سفرهای غیر ضروری خودداری و اجتناب کنند زیرا این روزها شرایط خاصی به خاطر بیماری کرونا در کشور حاکم است.

سرپرست جمعیت هلال احمر ادامه داد: هر سال در این ایام نیروهای امدادرسان هلال احمر با آغاز طرح ملی امداد و نجات نوروزی هلال احمر در خدمت مردم و مسافران نوروزی فصل بهار بودند اما امسال با توجه به ورود و گسترش ویروس کرونا در کشور در طرح ملی پایش و غربالگری کووید ۱۹ توسط هلال احمر در مبادی خروجی ۱۳ استان در خدمت مردم عزیز کشورمان هستیم.

همتی اضافه کرد: سوای اینکه ما در این طرح ملی مبادی خروجی ۱۳ استان کشور را کنترل می کنیم همزمان عزیزان ما در کل کشور و در قالب ۵۰۰ تیم دیگر در حال کنترل ورودی شهرها هستند و تلاش می کنیم عوارض بیماری، تعداد مبتلایان و تعداد مرگ و میر را به کم ترین مقدار ممکن برسانیم و این مهم فقط با همکاری و همدلی مردم با نیروهای امدادی محقق خواهد شد و آرزو می کنیم که مردم سربلند، سرافراز، مهربان و مهرورز ایران سالی سرشار خیر و برکت را آغاز کنند و بدانند که نیروهای امدادرسان هلال احمر تا کنترل نهایی این بیماری در کنار مردم هستند تا قدم اندکی را در کنترل بیماری و شکستن حلقه انتقال این بیماری برداریم.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از ۱۶۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد: تاکنون ۱۴ هزار و ۹۹۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۸۵۳ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۴ هزار و ۹۹۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

ارسال نظر