رئیس سازمان بهزیستی کشور از آغاز طرح پیشگیری و مراقبت از کرونا در افراد بی‌خانمان و کارتن خواب و مصرف کنندگان مواد از امروز(یکشنبه) در سراسر کشور خبر داد و گفت: در اجرای این طرح بسته‌های آموزشی و بهداشتی بین این افراد توزیع می‌شود.

به گزارش نیکوکار، وحید قبادی دانا روز یکشنبه افزود: این طرح موجب کاهش شیوع بیماری در این افراد که عمدتا به علت سوء تغذیه دچار کاهش سطح ایمنی در بدن بوده و مستعد ابتلا به ویروس کرونا هستند، خواهد شد؛ همچنین اجرای این طرح می تواند باعث کاهش خطر انتقال ویروس کرونا به عامه مردم شود زیرا این افراد در سطح جامعه و شهر حضور دارند.

وی ادامه داد: این طرح با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و اختصاص چهار و نیم میلیارد تومان از سوی ستاد مبارزه با مواد اجرا شده است؛  همچنین چهار و نیم میلیارد تومان دیگر از سوی سازمان بهزیستی برای این کار اختصاص داده شده که در مجموع این طرح با اختصاص ۹ میلیارد تومان در سطح کشور اجرا می شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در اجرای این طرح، آموزش و آگاه بخشی افراد بی خانمان و کارتن خواب مصرف کننده مواد در ارتباط با بیماری کرونا، انجام می شود و علاوه برآن بسته های آموزشی حاوی نکات بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و نیز بسته های بهداشتی و مواد شوینده و ضدعفونی کننده و ماسک تحویل آنها می شود. همچنین غربالگری علامتی این افراد در محل های تجمع و پاتوق آنان صورت می گیرد و افرادی که دارای علامت هستند به اورژانس پزشکی جهت کارهای درمانی ارجاع می شوند.

قبادی دانا خاطرنشان کرد: این خدمات از طریق خدمات سیار کاهش آسیب صورت می گیرد؛ در حال حاضر ۲۲۶ مرکز کاهش آسیب تحت پوشش بهزیستی در کشور در قالب سرپناه های شبانه و مراکز گذری، فعالیت دارند و این خدمات از طریق ۲۴۵ تیم سیار در سراسر کشور و همچنین ۳۰ مجموعه مرکز متحرک یا موبایل ون های سازمان بهزیستی انجام می شود.

وی اضافه کرد: در اجرای این طرح، افراد آموزش دیده در قالب تیم های سیار در مراکز تجمعی و پاتوق های این افراد حضور پیدا می کنند و این خدمات را ارائه می دهند.   همچنین این خدمات در مراکز گذری، سرپناه های شبانه و ایستگاه های کاهش آسیب،  ارائه می شود.

قبادی دانا با تاکید بر اینکه این طرح تا پایان کنترل بیماری کرونا ادامه خواهد داشت، یادآور شد: این طرح با همکاری موسسات غیردولتی و خیریه های فعال در زمینه ساماندهی افراد بی خانمان و کارتن خواب ها در تهران و کلانشهرها و ۳۱ استان کشور انجام می شود.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/