رییس ستاد کرونای جمعیت هلال‌احمر از راه‌اندازی نقاهتگاه برای بیماران مبتلا به ویروس کووید – ۱۹ با همکاری ستاد ملی کرونا در سطح کشور خبر داد.

به گزارش نیکوکار، بهمن سبحانی افزود: این نقاهتگاه ها شامل یک فضای بزرگ درمانی است که قرار است در آنها ۲ هزار و ۶۰۰ تخت برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا(کووید – ۱۹) قرار داده شود.

وی ادامه داد: این مراکز تنها پذیرای افرادی است که بخاطر ریسک بالا امکان نگهداری آنان در خانه وجود ندارد و قرار است هر فرد هم به مدت ۱۴ روز در این نقاهتگاه ها نگهداری شوند، در واقع این نقاهتگاه‌ها به صورت مجزا برای خانم‌ها و آقایان به صورت جداگانه راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس ستاد کرونای جمعیت هلال احمر از راه اندازی ۲ هزار و ۶۰۰ تخت بعنوان نقاهتگاه هلال احمر برای نظارت بر روند درمان بیماران ترخیص شده مبتلا به ویروس کرونا در ۶ استان درگیر با کرونا با الگوهای مختلف درمانی و تغذیه ای خبر داد و گفت: در گام نخست راه اندازی این نقاهتگاه‌ها در ۶ استان کشور در دستور کار این ستاد است.

سبحانی با بیان اینکه این اشخاص برای طی دوره بیماری خود بعد از ترخیص از بیمارستان به نقاهتگاه منتقل شده و تحت مراقبت قرار می گیرند تا بعد از بهبود کامل به شرایط عادی جامعه برگردند، افزود: بیماران با وضعیت حاد در بیمارستان ها می مانند و تحت خدمت رسانی قرار می گیرند و تنها افردی که مرخص شده یا درمان سرپایی داشتند به نقاهتگاه منتقل خواهند شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در زمان حاضر نیروهای امدادرسان هلال احمر در ورودی استان‌های کشور طرح غربالگری و تب سنجی را انجام می دهند، نیز اظهار داشت: بله این اقدامات غربالگری و تب سنجی با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال انجام است که در این طرح سه هزار و ۵۰۰ نفر از نیروهای داوطلب امدادی جمعیت هلال احمر مشارکت و فعالیت دارند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از ۱۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد: تاکنون ۶ هزار و ۵۶۶ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۱۹۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و همچنین تعداد بهبود یافتگان به ۲ هزار و ۱۳۴ نفر رسیده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/