رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از توزیع ۲۴۲ دستگاه چادر امدادی و ۲۲۴ تخته پتو در میان زلزله‌زدگان منطقه قطور خوی در استان آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش نیکوکار، مرتضی سلیمی با ارائه آخرین گزارش خدمات رسانی هلال احمر به آسیب دیدگان و متاثرین از زمین لرزه ۵.۹ ریشتری قطور، خوی در استان آذربایجان غربی افزود: این برنامه پاسخگویی اسکان و تغذیه اضطراری در مناطق آسیب دیده از زمان وقوع این زلزله در ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه عصر یکشنبه تا ساعت ۹ صبح روز جاری در دستور کار ۳۵ تیم فعال عملیاتی متشکل از ۱۷۷ نیروی امدادی هلال احمر و با استفاده از ۵۹ دستگاه خودروی عملیاتی قرار گرفت که با تلاش این نیروها تاکنون این شمار چادر و پتو به ترتیب در روستاهای میر عمر(۹۲ دستگاه چادر)، کوتان آباد(۶۶ دستگاه چادر و ۸۰ تخته پتو) و گرناویک(۸۴ دستگاه چادر و ۱۴۴ تخته پتو) توزیع شده است.

وی ادامه داد: برنامه توزیع چادر و بسته های غذایی شرایط اضطراری پیچیده در روز جاری در روستاهای ترس آباد، حبش علیا، حبش سفلی، راویان و چالیان با قوت و جدیت در حال برنامه ریزی و اجراست.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: طبق آخرین ارزیابی های انجام شده میدانی مشخص شد که منطقه متاثر از این زمین لرزه تا شعاع ۱۵ کیلومتری از کانون دارای ۳۲ روستا با ۱۵۷ هزار و ۹۰ نفر و سه هزار و ۸۳۱ خانوار است.

سلیمی با شاره به اطلاعات افراد آسیب دیده از این زمین لرزه نیز گفت: این زلزله بر اساس آمار سازمان اورژانس کشور ۱۰۹ مصدوم برجای گذاشته که ۷۶ نفر از آنان به مراکز درمانی (۲ نفر از سوی جمعیت هلال احمر) منتقل و ۳۳ نفر (۲ نفر از سوی جمعیت هلال احمر) در محل درمان سرپایی شدند و بیشترین آسیب دیدگی ها در روستاهای میرعمر، گرناویک، مخین، زری، چالیان، قطور، کوتان آباد، حبش علیا و سفلی، راویان و ترس آباد ثبت و گزارش شده است.

وی اقدامات صورت گرفته از سوی جمعیت هلال احمر را برای خدمات رسانی به زلزله زدگان منطقه قطور خوی در استان آذربایجان غربی را نیز تشریح کرد و گفت: فعالسازی مرکز کنترل و هماهنگی عملیاتی مرکز استان و سازمان امداد و نجات، فراخوان شعب معین شهرستان خوی از جنوب استان، اعزام یک فروند بالگرد جهت ارزیابی هوایی، بارگیری و ارسال اقلام زیستی و مواد غذایی به منطقه از شعبه چالدران، پلدشت، شوط، ماکو و مرکز استان گوشه ای از این اقدامات بوده است.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از ارسال اقلام زیستی و غذایی به منطقه زلزله زده قطور خبر داد و گفت: تا کنون ۲ هزار و ۵۰۴ دستگاه چادر، ۳۴۰ تخته موکت، چهار هزار و ۲۳۰ تخته پتو، ۱۱۸ شعله چراغ والور، یکهزار و ۵۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۳۰۰ قوطی کنسروجات، ۶۰ کیلوگرم پودرلباسشویی و عدس، قند و شکر هر کدام ۶۰ بسته به منطقه زلزله زده ارسال شده است.

ساعت ۱۹:۳۰ یکشنبه‌شب مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران، وقوع زمین‌لرزه ۵.۹ ریشتری زرآباد در عمق ۲۸ کیلومتری زمین را گزارش کرد.

این زلزله در ۲۱ کیلومتری زرآباد، ۲۵ کیلومتری خوی و ۳۱ کیلومتری قره ضیالدین در استان آذربایجان‌غربی رخ داد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/