سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در حالی رونمایی شد که در این جلسه معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: تحقق عدالت هدف تمام دولت‌ها پس از انقلاب جمهوری اسلامی بوده است.

به گزارش نیکوکار، جلسه رونمایی از سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده شب گذشته برگزار شد.

بهناز موحدی- مدیرکل برنامه‌ریزی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در این جلسه ضمن توضیحاتی در خصوص این سند گفت: تحقیقات استان‌ها به صورت مکان محور با شاخص‌های مختلف آسیب شناسی در حوزه فعالیت زنان انجام شده و تمام دستگاه‌های اجرایی را ملزم به توجه به شاخص‌های جنسیتی کرده است.

وی افزود: هدف این است که شکاف‌های بین زنان و مردان با ارتقاء این شاخص‌ها پر شود.

به گفتزنان خانوادهه موحدی دستاوردهای این سند شامل اولین برنامه عملیاتی نتیجه محور در حوزه زنان و خانواده در استان‌ها، مشارکت همه کنشگران، بازیگران و بهره‌مندان در تدوین برنامه همکاری شبکه‌ای در مثلث سه وجهی دولت، مردم و سازمانهای مردم‌نهاد است.

مدیرکل برنامه ریزی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده ریاست جمهوری همچنین اهداف عملیاتی این پروژه را علاوه بر شناسایی وضعیت موجود زنان و خانواده در استان بر مبنای اطلاعات پایه، ارزیابی وضع موجود بر اساس مقایسه داده‌ها با میانگین کشوری و فهرست‌بندی مشکلات و فرصت‌ها و اولویت بندی مسائل و برنامه‌ریزی عملیاتی دانست.

شیروانی در ادامه به تشریح و تبیین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده و تحقیقات دوساله انجام گرفته بر روی این طرح در استان اصفهان پرداخت.

براساس تحقیقات و مشاهدات ناظران مکان محور این طرح، طلاق، نرخ بیکاری و مشارکت اجتماعی آسیب‌های منتخب استان اصفهان هستند که از اولویت‌های مورد بررسی استان به حساب می‌آمدند.

براساس جداول آماری به دست آمده‌ راهکارهای مناسب هر منطقه از استان حاصل شد و هدف‌گذاری‌های چند ساله صورت گرفت.

در ادامه معصومه ابتکار در این جلسه رونمایی گفت: تحقق عدالت هدف تمام دولت‌ها پس از انقلاب جمهوری اسلامی بوده است، امروز بحث عدالت اجتماعی یک بحث جهانی است و نگاه قرآن هم بر جنسیت یک نگاه عادلانه است و زن و مرد خلق شده‌اند برای اینکه عبادت کنند و مقرب ترین آنها کسی است که از خداوند پروا به دل داشته باشد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: در بحث جنسیت باید در ابعاد مختلف اجتماعی به دنبال عدالت باشیم و برای اولین بار در برنامه ششم توسعه این سند با همین هدف ایجاد شد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/