سرپرست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از ثبت رکورد جذب افراد کارتن‌خواب و بی‌خانمان در پی سرمای شب‌های اخیر تهران خبر داد.

به گزارش نیکوکار، مالک حسینی در مورد وضعیت پذیرش کارتن‌خواب‌ها با توجه به بارش برف در تهران و کاهش دما گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده تاکنون هیچ مورد فوتی برای افراد بی‌خانمان بر اثر سرما نداشته‌ایم.

وی با بیان این‌که رکورد بی‌سابقه جذب افراد بی‌خانمان در این دو شب سرد پایتخت شکسته شد، گفت: ۴۲۱ نفر از افراد بی‌خانمان جذب شدند که به عبارت دیگر این تعداد افراد معادل ۲۵ درصد کل افرادی بودند که در گرمخانه‌ها مستقر شده‌اند.

سرپرست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان این‌که عمده این افراد جذب شده کسانی بودند که تا به حال تجربه مراجعه به گرمخانه را نداشتند اما شدت سرما آنها را به سمت گرمخانه‌ها سوق داده‌اند، اظهار کرد: معمولا در روزهایی که هوا سرد است ۶۰ درصد مراجعه‌کنندگان در طول روز در گرمخانه‌ها می‌مانند، اما این چند روز اخیر شرایط به گونه‌ای بود که ۷۵ درصد مراجعه‌کنندگان به گرمخانه‌ها، ماندگاری داشتند.

حسینی با بیان این‌که سه گرمخانه سیار که در شوش، تجریش و آزادی مستقر شده بودند توانستند حدود ۱۰۰ نفر را پذیرش کنند، ادامه داد: امسال با کمک شهرداران شب توانستیم یک تیم ۴۰۰ نفره برای پوشش شهر در شب ایجاد کنیم تا خدایی ناکرده شاهد بروز اتفاقی در شهر نباشیم.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

ارسال نظر