کد خبر: 2572

رییس دبیرخانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب‌سازی بهزیستی کشور با اشاره به چالش‌های معلولان در شرایط جوی خاص مانند روزهای برفی و یخبندان گفت: تردد افراد دارای معلولیت با ویلچر در همه شرایط جوی باید به آسانی صورت گیرد و مسؤولان شهری باید به این امر اهتمام ورزند.

به گزارش نیکوکار، ابراهیم کاظمی مومن سرایی با بیان اینکه نیاز افراد دارای معلولیت به خودرو در روزهای برفی، چند برابر می‌شود، افزود: فضای شهری برای حضور افراد دارای معلولیت در سطح جامعه، آماده نیست و اگر برخی معلولان در برخی نقاط مناسب سازی شده، دسترسی حداقلی به فضای شهری دارند اما با بارش برف این تردد حداقلی نیز از آنان گرفته می شود.

وی اضافه کرد: لازم است دستگاه های متولی به مکان های مناسب سازی شده شهری در روزهای بارانی و برفی توجه بیشتری داشته باشند تا تردد افراد دارای معلولیت در آن مکان‌ها دچار وقفه نشود.

رییس دبیرخانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب‌سازی بهزیستی کشور گفت: رمپ های معابر ویژه معلولان هنگام بارش برف باید فورا شن ریزی و پاکسازی شوند؛ ادارات دولتی نیز می توانند هنگام بارش برف محوطه های خود را برای دسترسی معلولان به خدمات اداری، پاکسازی کنند.

مومن سرایی افزود: حمل و نقل یکی از مشکلات اصلی معلولان است؛ خدمات خودرو از طریق شهرداری در اختیار افراد دارای معلولیت قرار می‌گیرد اما متاسفانه شهرداری تعداد کمی خودرو برای معلولان دارد که آن هم باید از روز قبل زمان رفت و برگشت خود را مشخص کنند و نیاز آنان به خودرو در روزهای برفی بیشتر می شود.

وی ادامه داد: بنابراین لازم است دستگاه‌های متولی در روزهای با شرایط جوی خاص بیشتر به فکر افراد دارای معلولیت باشند؛ پاکسازی به موقع خیابان ها برای تردد ویلچرها در روزهای برفی و یخبندان ضروری است.

مومن سرایی از مسؤولان شهری خواست امکانات سامانه حمل و نقل معلولان را بیشتر کنند و این سامانه علاوه بر تهران در تمام استان‌های کشور راه اندازی شود.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/