کد خبر: 2541

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نقش حوادث رانندگی در افزایش شمار معلولان در جامعه گفت: بخشی از منابع حاصل از جرائم رانندگی به مجموعه بهزیستی اختصاص یابد.

به گزارش نیکوکار، غلامرضا پناه در شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس افزود:‌ بسیاری از معلولان به دلیل تخلفات و سوانح رانندگی با معلولیت مواجه شده اند.
وی با بیان این که بخش زیادی از اقشار آسیب پذیر تحت پوشش این وزارتخانه هستند، ادامه داد:  طرحی در مجلس در حال بررسی است که بخشی از منابع حاصل از جرایم رانندگی به حوزه بهزیستی اختصاص یابد که این موضوع می تواند باری از مشکلات این حوزه را به دوش کشد.
معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:‌ جهاد امروز جامعه ما در صحنه کار، تولید و فعالیت‌های اقتصادی رقم می‌خورد و با همت مردم و جدیت مسوولان و وحدت میان این دو قشر می توان از تنگناهای فرارو گذر کرد .
پناه اظهار داشت:  استکبار جهانی به این جمع بندی رسیده که آخرین حربه ای که با استفاده از  آن می تواند به ایران ضربه بزند موضوع اقتصادی است که با جدیت و تلاش در عرصه اقتصادی و رونق تولید می توان با این دسیسه مقابله و آن را خنثی کرد.
وی با اشاره به شهادت سپهبد قاسم سلیمانی در روزهای گذشته، ادامه داد: تاریخ نشان داده که که هر کجا  دشمنان نمونه این سردار دلاور را از ما گرفته اند افراد راسخ تر و شجاع‌تری از جای جای ایران بلند و جایگزین دلاوران قبلی شده اند.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استان فارس را پایتخت فرهنگی ایران و مهد علم و ادب کشور عنوان کرد و گفت: میهمان نوازی دیار فارس زبانزد مردم جهان است و این موضوع در رخداد سیل فروردین ۹۸ به وضوح به دنیا ثابت شد و این مساله ای بسیار تاثیرگذار بود که نشان از فرهنگ ریشه دار مردم این دیار دارد.
پناه در ادامه سازمان آموزش فنی حرفه ای، شرکت های زیر مجموعه، جامعه کارگری و کارفرمایی کشور را از سایر نهادهای زیرمجموعه کاری این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر با مسوولان این وزارتخانه بر حوزه تعاون و گسترش آن در جامعه تاکید ویژه کردند و این مساله را عجین شده با فرهنگ ما دانستند.
وی اضافه کرد: صیانت از نیروی انسانی کار و کارفرمایان یکی از وظایف مهم این نهاد است که باید به درستی اجرا شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: مسائل و مشکلات واحدهای اقتصادی استان ها باید با هم افزایی و تشکیل جلسات مداوم با مسوولان، پیگیری و موانع پیش روی آن برطرف شود.
پناه اظهار کرد: اتاق تعاون استان فارس در سال های اخیر عملکرد بسیار خوبی داشته به‌گونه ای که اکنون این مجموعه یک میلیون نفر عضو و ۶ هزار تعاونی فعال و همچنین نمایندگی هایی در خارج از کشور دارد.
وی گفت: مدیران اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس پروژه های بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی که می توان تا سال ۹۹ تکمیل شود را لیست کنند تا اعتبارات مورد نیاز اتمام این طرح های عمرانی از سوی وزارتخانه تامین شود.

نیاز فارس به یک بیمارستان تامین اجتماعی دیگر
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس نیز در این نشست اعلام کرد: این استان تنها یک بیمارستان تامین اجتماعی دارد که این وضعیت با توجه به وجود ۳۶ شهرستان در این استان به هیچ وجه در شان این خطه نیست و بیمارستانی دیگر باید راه اندازی شود.
ظفر افشون  افزود: سال گذشته ایجاد بیمارستان شماره ۲ تامین اجتماعی شیراز و حتی محل تامین منابع آن نیز مصوب شد و اکنون نیازمند دستور مستقیم رییس سازمان تامین اجتماعی کشور برای شروع عملیات اجرایی است.
وی ادامه داد:‌ این انتظار از مجموعه مدیران ارشد وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی وجود دارد که این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.
افشون بیان کرد: موضوع انتقال کارخانه های آلاینده از داخل کلانشهر شیراز از  جمله کارخانه پشم شیشه و کارخانه سیمان از جمله مطالبات مردم شیراز است که لازم است مورد توجه مدیران ارشد این وزارتخانه قرار گیرد.

در این نشست تعدادی از مدیران دستگاه های تابعه استان فارس و مجموعه های اقتصادی زیرمجموعه وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی درخواست ها و دغدغه و مشکلات سد راه خود را با مدیران ارشد حاضر در این جلسه مطرح کردند.
مواردی از جمله تخصیص وام های کم بهره برای تولید، توجه ویژه به تعاونی های استان، جلوگیری از تصمیم گیری های یک شبه و صدور بخشنامه های بدون مطالعه در حوزه تولید، کمک و حمایت نسبت به انتقال کارخانه های آلاینده از درون کلانشهر شیراز،هم افزایی بین واحدهای تولیدی و مدیران تصمیم گیر و اتخاذ تدابیری برای پرداخت بدهی کارفرمایان  مطرح شد.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/