مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی گفت که این سازمان اکنون به تنهایی با هشت هزار کودک کار و خیابانی در کشور مواجه است.

به گزارش نیکوکار، محمد علی‌گو در جمع کارشناسان و نمایندگان اورژانس اجتماعی استان مازندران در ساری افزود : متاسفانه اگر تمامی نهادها وظایف خود را در قبال کودکان کار بدرستی انجام می داند ، امروز با چنین وضعیتی رو به رو نبودیم.

وی با اعلام این که کودکان کار مهم ترین دغدغه بهزیستی کشور هستند و بشدت هم این سازمان و توانایی های آن را درگیر خود کرده اند ، گفت : باید رسیدگی به کودکان کار به یک مطالبه ملی تبدیل شود چون همه دستگاههای حاضر در ستاد ساماندهی کودکان کار و خیابانی دارای شرح وظیفه هستند و لازم است به آن عمل کنند.

اقدام پلیسی اثر گذار نسیت

علیگو همچنین به نحوه رسیدگی به کودکان کار اشاره کرد و گفت: بررسی‌ها و سال ها تجربه نشان داده است که برخورد پلیسی با پدیده کودکان کار جوابگو نیست.

وی افزود : سازمان بهزیستی به دنبال راهکاری است که بدون برخورد پلیسی و با محوریت توانمند سازی خانواده و کودک در بحث اشتغال با پدیده کودکان کار و خیابانی مواجه شود.

مدیرکل دفتر آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی گفت : برنامه ای در دست داریم که در صورت شرایط مطلوب و اجرایی شدن در سال ۹۹ کاهش چشمگیر کودکان کار و خیابانی را شاهد خواهیم بود.

اطلاعات اورژانس اجتماعی سال ۹۹ آنلاین خواهد شد

مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور همچنین اعلام کرد که در سال ۹۹ تمامی اطلاعات آماری و پایشی اورژانس اجتماعی کشور برخط یا آنلاین می شود و تصمیم گیری‌ها براساس اطلاعات روزآمد انجام خواهد شد.

وی افزود : بهزیستی این وعده را خواهد داد که تا سال آینده تمامی نیروهای سیار و اورژانس بهزیستی کشور به تجهیزات آنلاین همچون تبلت و رایانه همراه مجهز می شوند تا اطلاعات در لحظه بارگزاری شود.

علیگو اظهار داشت : متاسفانه آمار و اطلاعاتی که به ستاد بهزیستی کشور می رسد بعضا مربوط به ۶ ماه پیش است که نمی توان بر اساس آن تصمیمات سریع و موثر را اتخاذ کرد.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/