رییس دبیرخانه مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور از تخریب کامل ۸۲۰ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی بر اثر سیل در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان خبر داد و گفت: هزار و ۱۳۵ واحد مسکونی مددجویان نیز خسارت نسبی دیده‌اند.

به گزارش نیکوکار، به نقل از سازمان بهزیستی کشور، محمدرضا کاظم زاده خاطرنشان کرد: ۲۰ هزار و ۹۰۰ نفر در قالب هفت هزار و۹۳۲ خانوار تحت پوشش بهزیستی از سیل اخیر آسیب دیده اند. همچنین ۷۹۰ مورد تجهیزات توانبخشی از جمله عصا، واکر، ویلچر آسیب دیده اند که گزارش آن به منظور جایگزینی به مراجع ارسال خواهد شد. همچنین ۱۴ مرکز بهزیستی استان آسیب دیده اند که مددجویان آنها به مراکز ایمن منتقل شده اند.

وی همچنین از تلف شدن هزار و ۶۱۰ راس دام و از بین رفتن ۴۱ هزار و ۶۶۰ مورد لوازم ضروری زندگی در منازل مددجویان سیل زده خبر داد و افزود: گزارش اولیه این خسارات به دست ما رسیده است.

رییس دبیرخانه مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: ابلاغ اعتبار نیز صورت گرفته که پس از تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران در محل حادثه و تجمیع گزارش نهایی، نسبت به میزان و نحوه تخصیص این اعتبار، تصمیم گیری خواهد شد.

کاظم زاده از توزیع اولیه مواد غذایی، وسایل گرمایشی و پتو به ۳۷ خانوار سیل زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: امداد رسانی متمرکز از طریق جمعیت هلال احمر و تیم مدیریت بحران استان، در میان سیل زدگان انجام شده است.

وی افزود: سازمان بهزیستی به صورت موردی در میان برخی خانوارهای گرفتار سیل، اقلام مورد نیاز بین سیل زدگان توزیع کرده است که قرار است با کمک خیرین و تشکل های مردمی فعال در این زمینه، کمک رسانی بیشتر و کامل تری صورت بگیرد.

رییس دبیرخانه مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران سازمان بهزیستی در ساعات اولیه وقوع سیل افزود: طی روزهای آینده، بازدید از مناطق سیل زده در استان های درگیر (جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان) توسط اعضای تیم این ستاد انجام می شود.

وی تصریح کرد: بر اساس گزارش رسیده از استان سیستان و بلوچستان، اکنون هشت تیم محب(شامل بیش از ۱۲۰نفر)، ۱۴ تیم اورژانس اجتماعی و ۱۴ تیم مداخله در بحران برای حمایت های روانی ومددکاری اولیه در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان مستقر شده اند.

براساس گزارش هواشناسی سامانه بارشی که روز جمعه تا یکشنبه در سیستان و بلوچستان فعال بود بارش‌های قابل توجهی به همراه داشت به طوریکه بیشینه بارش‌ها به صورت نقطه‌ای در برخی نقاط خاص در غرب و جنوب غرب این استان به ۲۰۰ میلی‌متر رسیده است.

احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان روز دوشنبه هفته جاری گفت: سیلاب در جنوب این استان ارتباط بیش‌از ۵۰۰ روستا را قطع کرده بود که با تلاش‌های صورت گرفته بخشی از ارتباط برقرار شده ولی حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ روستا همچنان در محاصره سیل هستند.

 

انتهای پیام/