سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران گفت: هم اکنون ۵۵۰ تخت برای زنان بی خانمان داریم که با احتساب کف خوابی ظرفیت پذیرش ۱۰۰۰ نفر را داریم.

به گزارش نیکوکار، سید مالک حسینی در حاشیه افتتاح چهارمین گرمخانه زنان گفت: سیاست ما در سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران‌این است که هیچ کسی نباید در سرما و بدون غذا بماند. به دنبال این تفکر و برنامه تمام مراجعه کنندگان را در گرمخانه‌ها می‌پذیریم.

وی در خصوص فرایند پذیرش مددجویان در گرمخانه‌ها عنوان کرد: بیشتر پذیرش توسط تماس‌های مردمی با سامانه ۱۳۷ انجام می‌شود. اشخاصی که مصرف مواد مخدر دارند، حالت طبیعی ندارند و در سرما و یخبندان هم می‌خوابند. در برف پاییزی امسال حتی افرادی را با تماس‌های مردمی از زیر برف بیرون آوردیم و به گرمخانه‌ها منتقل کردیم.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: در فصل ۴۰ واحد گشت داریم که به طور سیار در سطح شهر هستند و برخی از مددجویان از طریق نظارت گشت‌های همکاران ما به گرمخانه منتقل می‌شوند.

حسینی با تاکید بر اینکه گرمخانه‌های زنان در مناطق ۵، ۱۲ و ۸ با پیگیری‌های کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به بهره برداری رسید، گفت: در منطقه ۲ گرمخانه‌ای برای زنان شناسایی و تجهیز کردیم که با مقاومت مردم مواجه شدیم و نتوانستیم آن را راه اندازی کنیم. با توجه به افرادی که در دره فرحزاد مصرف کننده هستند، تلاش داشتیم در نزدیکی این مکان گرمخانه‌ای تاسیس کنیم و در نهایت این مکان را شناسایی کردیم. با افتتاح این گرمخانه هم اکنون ۵۵۰ تخت برای زنان بی خانمان داریم که با احتساب کف خوابی ظرفیت ۱۰۰۰ نفر را داریم.

وی در خصوص دلیل عدم مراجعه افراد بی خانمان به گرمخانه‌ها گفت: این افراد به دلیل سو مصرف انزوا طلب هستند و سبک زندگی مخصوص به خود را دارند.
سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی با اشاره به اینکه پدیده‌ها کارتن خوابی در تمام دنیا شایع است، تصریح کرد: با ایجاد گرمخانه‌ها وظیفه خودمان را در سامان دادن افراد بی خانمان انجام دادیم، ولی از نظر حقوق مدنی نمی‌توانیم کسی را مجبور کنیم به گرمخانه بیاید.

حسینی با اشاره به اینکه مکان یابی ایجاد ۵ گرمخانه جنرال انجام شده است، عنوان کرد: ایجاد گرمخانه‌های جنرال سال گذشته در شورای اسلامی شهر تهران تصویب شد. امیدوارم سال آینده این ۵ گرمخانه به بهره برداری برسد.

وی با تاکید بر اینکه در گرمخانه‌ها نیازمند فرهنگسازی هستیم، عنوان کرد: برای افزایش کیفیت گرمخانه‌های جنرال مطالعات را آغاز کرده ایم. در حال بررسی اقدامات ۱۰ کشور بزرگ دنیا که شباهت‌هایی با تهران دارند، هستیم. البته تا کنون مانند اقداماتی که در تهرن اتفاق افتاده است، پیدا نکرده ایم، اما باز هم به دنبال کسب تجارب بیشتر هستیم.

 

منبع: مهر

 

انتهای پیام/