رئیس بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی‌ از هزینه کرد کمک نقدی بیش از ۳۰۰ میلیون تومانی مردم خراسان‌جنوبی به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه خبر داد.

به گزارش عصر خدمات، مهدی‌هنری صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به کمک‌های اعتباری مردم خراسان‌جنوبی به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اظهارکرد: پس از اتمام عملیات بازسازی منازل آسیب‌دیده از زلزله در روستای شیخ صله کرمانشاه با توجه به آسیب‌های وارده به معابر، خیابان‌ها و پل‌های روستا با پیگیری صورت گرفته توسط سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی و جلسات برگزار شده با مسئولین و معتمدین روستای شیخ صله بخشی از کمک‌های مردمی استان بابت پروژه‌های عام المنفعه روستا اختصاص یافت.

مردم خراسان‌جنوبی پای کار بازسازی روستای شیخ صله کرمانشاه

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه بر این اساس پروژه زیرسازی و آسفالت معابر و خیابان‌ها و پل‌های روستا که دچار آسیب شده بود در برنامه قرار گرفت، بیان کرد: مبلغی در حدود حدود ۱۰۰ میلیون تومان از کمک‌های مردمی و خیرین برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

هنری ادامه‌داد: همچنین در مراحل اجرایی کار از ظرفیت ماشین آلات سنگین واحد مهندسی رزمی سپاه مستقر در روستا هم استفاده و با رایزنی با استانداری کرمانشاه هزینه قیر و آسفالت موردنیاز توسط استانداری تامین شد.

وی گفت: در مجموع بیش از ۹ هزار مترمربع از معابر و خیابان‌های روستا زیرسازی و آسفالت شده و چند دهه پل نیز که در زلزله آسیب دیده بود با این کمک مجدد احداث گردید.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی یادآور شد: در زلزله کرمانشاه به منظور خدمت‌رسانی بهتر به مردم عزیز آسیب‌دیده از زلزله با تدبیر فرماندهی محترم کل سپاه تقسیم بندی روستاها بین رده‌های سپاه انجام گرفت که سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی در روستای مرزی شیخ صله کرمانشاه حضور یافت.

هنری اظهارکرد: در ابتدا در زمینه اسکان اضطراری زلزله‌زدگان و توزیع اقلام مورد نیاز فعالیت داشتیم و علاوه بر ارسال مایحتاج موردنیاز مردم، از طریق کمک‌های مردمی و خیرین بیش از ۴۶ کانکس سیار، ۱۵ باب سرویس بهداشتی، ۱۰ باب حمام و تعمیر و مرمت بخشی از منازل به انجام رسید.

کمک‌های خراسان‌جنوبی در مرحله اسکان موقت

وی بیان‌کرد: در مرحله اسکان موقت نیز با اعزام بیش از ۱۰۰ نفر از جهادگران استان و اکیپ‌های تخصصی حدود ۲۰۰ باب کانکس ثابت برای مردم روستای شیخ صله نصب گردید.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی افزود: پس از اسکان موقت با توجه به تفاهم‌نامه سازمان بسیج سازندگی کشور و سازمان بهزیستی برای ساخت منازل مسکونی مددجویان بهزیستی کمک به ساخت ۱۵ واحد در کرمانشاه به استان واگذار که حدود ۲۰۰ میلیون تومان از منابع خیرین و کمک مردمی در این زمینه هزینه و پروژه‌ها در سال گذشته به اتمام رسید.

هنری اظهارکرد: آخرین مبالغ جمع‌آوری شده در استان به مبلغ ۱۰ میلیون تومان نیز در راستی اجرای پروژه‌های عام المنفعه روستا (زیرسازی معابر و خیابان ها و ساخت پل‌ها) هزینه شد.

وی بیان‌کرد: علاوه بر خدمات صورت گرفته در زمان اسکان اضطراری و موقت و اعزام گروه جهادی و متخصصین به روستا و همچنین اقلام غیر نقدی ارسال شده، در مجموع بیش از ۳۰۰ میلیون تومان نیز کمک نقدی مردم عزیز  خراسان‌جنوبی به مناطق زلزله زده کرمانشاه بوده که با پیگیری مداوم و حضور میدانی با نظر مردم منطقه هدف هزینه شد.

 

منبع: مهر

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر