رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آمادگی کامل پایگاه‌های امداد و نجات کوهستان این سازمان با توجه به شروع بارش برف و باران و افزایش میزان استفاده کنندگان از ورزش های زمستانی و صعودهای کوهنوردی در تفرجگاه‌ها و مناطق کوهستانی خبر داد.

به گزارش نیکوکار، مرتضی سلیمی  اظهار داشت: در اجرا و برگزاری طرح امداد و نجات زمستانه هلال احمر ۶۰ پایگاه کوهستان هلال احمر در سراسر کشور در آمادگی کامل قرار گرفته اند و همه تیم های امداد و نجات کوهستان به تلفن های ماهواره ای مجهز هستند.
وی افزود: این گروه های امدادی همچنین در صورت اطلاع از حوادث و سوانح کوهستانی برای کوهنوردان گرفتار و مضطر در ارتفاعات در مواردی مانند سرمازدگی، سقوط از ارتفاعات کوهستانی، هایپوترمی (افت دمای بدن) و آذرخش، صاعقه و جستجو و نجات افراد در راه مانده در کوهستان به کمک کوهنوردان مصدوم می شتابند.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: این گروه های امدادی با تعاریف پایه، مراحل نجات، گره ها، سیستم فرماندهی حادثه (ICS)، ابزارشناسی، صعود سنگ نوردی، صعود از طناب، اصول برپایی کارگاه های نجات در کوهستان و ابزارگزاری و رول کوبی(فلاشینزوک) آشنا هستند.
سلیمی نجات فنی (Technical Rescue)، بقا در کوهستان (Mountain Survival )، جستجو در کوهستان (Mountain Search)، نجات شخص در کوهستان (MountainselfRescue) و حالت تعادل در ارتفاعات کوهستانی (spanish pendulum) را از دیگر ویژگی های این گروه های امداد و نجات در کوهستان عنوان کرد.
این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر با بیان اینکه طرح ملی امداد و نجات زمستانه هلال احمر با حضور پنج هزار و ۱۱۳ (نفر در روز) امدادگر و نجات‌گر عملیاتی از روز (چهارشنبه ۲۰ آذر) به صورت رسمی در سراسر کشور آغاز شده است، گفت: در اجرا و برگزاری این طرح ملی امداد و نجات نیروهای عملیاتی با بهره گیری از هزار و ۲۴۶ پایگاه ثابت و موقت جمعیت هلال احمر در سراسر کشور به ارائه خدمات امدادی از جمله کمک به در راه ماندگان و افراد گرفتار در شرایط جوی برف و یخبندان و ارائه کمک های اولیه، اسکان و تغذیه اضطراری به آسیب دیدگان احتمالی انواع حوادث و سوانح ترافیکی و غیر ترافیکی و سوانح غیر مترقبه در شرایط نا پایدار و بحرانی در فصل زمستان خواهند پرداخت.

وی از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره اضطراری ملی ۱۱۲ تماس بگیرند.

سلیمی افزود: تلفن گویای «ندای امداد» با شماره ۱۱۲ در هر جا که پوشش تلفن همراه وجود داشته باشد، بدون نیاز به سیم کارت در دسترس است.

 

منبع: ایرنا

 

اتهای پیام/

برچسب ها

ارسال نظر