رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی از ساخت نزدیک به ۸۰۰ واحد آموزشی توسط این مجمع در استان خبر داد.

به گزارش نیکوکار، غلامحسین فرزین پیش از ظهر شنبه در نشست هم اندیشی خیران ازدواج استان اظهار داشت: در حال حاضر مجمع خیرین مدرسه ساز نزدیک به ۶۰۰ هزار خیر در سطح کشور دارد.

وی با بیان اینکه این مجمع تاکنون نیزدیک به ۸۰۰ واحد آموزشی در استان احداث کرده است، بیان کرد: مجمع خیریین مدرسه ساز استان حرف اول را در سطح کشور می زند و موفقیت خوبی در این زمینه داشته است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی با اشاره به وجود ۱۵ هزار مؤسسه خیریه در سطح کشور، عنوان داشت: بخشی زیادی از این مؤسسه ها در حوزه ازدواج مشغول به فعالیت هستند.

فرزین با تأکید بر اینکه باید همه این نهادها و سمن ها زیرمجموعه یک مجمع قرار گیرند تا از موازی کاری جلوگیری شود، بیان داشت: باید بدنه مجمع ازدواج استان مردم مدار باشد تا مردم نیز بتوانند به آن اعتماد کنند و در این صورت به طور حتم خود مردم بیشتر از خیران کمک خواهند کرد.

تشکیل صندوق حمایت از جوانان در استان

رئیس مجمع سمن های جوانان خراسان جنوبی نیز در این جلسه بر لزوم ترویج ازدواج آسان و سالم تأکید کرد و گفت: برای تحقق این امر نیازمند همت وسیع از خانواده تا نهادهای دولتی و غیردولتی هستیم.

تکتم سیدآبادی بیان کرد: راه اندازی مجمع ازدواج می تواند یکی از مهمترین زمینه ها برای تحقق این امر باشد که نیازمند مشارکت خیران است.

وی با بیان اینکه این مجمع با شناسایی جوانان نیازمند و هدفمند کردن کمک های خیران می تواند سبب جلوگیری از موازی کاری شود، بیان کرد: به منظور ایجاد شفافیت و اعتماد نیاز است تا سامانه ای برای ثبت فعالیت سمن ها، خیران و نهادها تشکیل شود.

رئیس مجمع سمن های جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر تشکیل صندوق حمایت از جوانان در استان در دست اقدام است، عنوان داشت: این صندوق در دو بخش جوانان عضو صندوق و حمایت از جوانان نیازمند فعالیت خواهد کرد.

سیدآبادی به برگزاری کارگاه های آموزشی و مراسمات ازدواج آسان در ۱۱ شهرستان استان خبر داد و گفت: در مراسمی که طی چند هفته گذشته در مرکز استان برگزار شد ۴۰ زوج جوان با کمک خیران راهی خانه بخت شدند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

ارسال نظر