کد خبر: 2080

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تقویت روحیه خیرخواهی و آغاز پروژه «ترویج خیر و احسان» را به عنوان یکی از برنامه‌های قطعی آینده کمیته امداد معرفی کرد و گفت: امیدواریم با نوآوری در این بخش بتوانیم بخش عمده‌ای از خدماتی که به مددجویان و جامعه هدف کمیته امداد ارائه می‌دهیم را به مردم و خیران برون‌سپاری کنیم،

به گزارش نیکوکار، سید مرتضی بختیاری با بیان اینکه یکی از سوالات جدی در کمیته امداد امام خمینی(ره) این است که تا چه زمان می‌خواهیم به بودجه‌های دولتی وابسته باشیم؟ گفت: همانطور که می‌دانید یکی از انتظارات اولیه از حاکمیت این است که افرادی که تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی هستند، مورد رسیدگی قرار بگیرند و به آنها مستمری پرداخت شود.

وی افزود: این درحالیست که اگر از کمک‌های مردم غفلت کنیم قطعا با بودجه‌های دولتی نمی‌توانیم خدمات کاملی به مددجویان بدهیم. اگر در حال حاضر خدمات متنوع و متعددی به مددجویان داده می‌شود، یک بخش آن توسط بودجه‌های دولتی سالانه پرداخت شده و بخش قابل توجهی از آن از محل کمک‌های خیرین تامین می‌شود. به همین دلیل تقویت روحیه خیرخواهی و آغاز پروژه «ترویج خیر و احسان» یکی از برنامه‌های قطعی آینده کمیته امداد است که باید در کنار طرح اکرام ایتام و محسنین، روحیه کار خیر و احسان هم راه بیفتد.

بختیاری با بیان اینکه امیدواریم با نوآوری در این بخش بتوانیم بخش عمده‌ای از خدماتی که به مددجویان و جامعه هدف کمیته امداد ارائه می‌دهیم را به مردم و خیران برون‌سپاری کنیم، تصریح کرد: این کار در حال حاضر از طریق مراکز نیکوکاری آغاز شده است و ما از بخش‌های مختلف جامعه و به ویژه از رسانه‌ها درخواست می‌کنیم که در صورت توانایی، این مراکز را راه اندازی کنند. کمیته امداد نیز این آمادگی را دارد که مراکز خیریه را راه اندازی کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/