معاون بنیاد مستضعفان از پرداخت بیش از ۳۴ میلیارد تومان وام دانشجویی قرض الحسنه و بدون کارمزد توسط این بنیاد به دانشجویان کشور و بخصوص دانشجویان محروم خبر داد.

به گزارش نیکوکار، محسن منصوری از پرداخت بیش از ۳۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان وام دانشجویی به دانشجویان محروم و واجد شرایط، توسط بنیاد مستضعفان خبر داد و اظهار کرد: وام دانشجویی بنیاد مستضعفان موسوم به وام بنیاد علوی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از طریق وزارت علوم و وزارت بهداشت در سراسر دانشگاه‌های کشور به دانشجویان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به پرداخت این وام در هر ترم به دانشجویان واجد شرایط ادامه داد: تاکنون بیش از ۳۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان وام دانشجویی قرض الحسنه و بدون کارمزد به بیش از ۶۴ هزار دانشجو در ۱۰۰ دانشگاه وزارت علوم و ۵۶ دانشگاه زیرمجوعه وزارت بهداشت پرداخت شده است.

معاون بنیاد مستضعفان خاطرنشان کرد: بازپرداخت این وام‌ها پس از اتمام تحصیل دانشجویان و بعد از گذشت ۶ ماه از تاریخ فارغ التحصیلی آغاز می‌شود و برای دانشجویان پسر نیز تنفس ۲ ساله به منظور پایان دوره خدمت سربازی منظور شده است.

منصوری در خصوص مبلغ وام دانشجویی این بنیاد نیز گفت: طی توافق صورت گرفته با وزارتخانه‌های بهداشت و وزارت علوم، دانشجویان مجرد واجد شرایط این وام در هر ترم ۶۰۰ هزار تومان و برای دانشجویان متاهل در هر ترم ۸۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ نیز بیش از ۳۸۵۰ فقره وام قرض الحسنه دانشجویی توسط بنیاد مستضعفان به دانشجویان واجد شرایط پرداخت شده است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، سهم دانشجویان مشغول تحصیل در مقاطع کارشناسی از این وام قرض الحسنه ۴۸ درصد و سهم دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد نیز ۲۶ درصد بوده است.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/