معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: سازمان امداد و نجات در کنار نیروهای امدادی با استقرار یک هزار و ۲۴۶ پایگاه ثابت و پست‌های موقت در طرح زمستانه فعال می شود.

به گزارش نیکوکار، حامد سجادی روز چهارشنبه در نشست فصلی طرح زمستانه افزود: همچنین ۵ هزار و ۱۱۳ نیروی انسانی سازمان امداد نجات و سه هزار و ۴۳۹ خودروی عملیاتی و دستگاه هایی که بر روی برف نیز حرکت می کنند و در شرایط سخت کاربری دارند، در جاده های کشور مستقر خواهند شد.

وی ادامه داد: در سطح جاده های کشور ۴۸۰ پایگاه جاده ای سازمان امداد و نجات که بین ۳۰ تا ۵۰ نفر را اسکان موقت می دهند نیز مستقر می شوند.

افزایش تصادفات جرحی، خسارتی و فوتی در ۶ ماه اول امسال

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا نیز در این نشست گفت: در ۶ ماه اول امسال در تصادفات منجر به جرح پنج درصد کاهش داشتیم و در مجموع تصادفات جرحی، خسارتی و فوتی ۴۶ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ محمد باقر سلیمی ادامه داد: در طرح زمستانه ۱۷ استان درگیر و ۵۲۷ شهر و شهرستان درگیر می شوند و ۲ هزار نیروی کادر و وظیفه در پلیس راهور در این طرح فعالیت خواهند داشت.

وی اضافه کرد: در تصادفات معابر شهری سال گذشته تعداد جانباختگان ۶ درصد افزایش داشته و ۱۴۵ نفر در شهرها جان باختند.
همچنین قائم مقام سازمان اورژانس کشور در این نشست خبری گفت: براساس گزارش های اورژانس کشور میزان مصدومان در ۶ ماه اول سال گذشته ۶ تا ۸ درصد افزایش یافته که باید برنامه ریزی شود و رفع آن نیاز به خرد جمعی دارد.

مجتبی سیف ادامه داد: کل تصادفات وسائل حمل و نقل ۴۴۰ هزار و غیر مرتبط ۴۰۶ هزار مورد بوده و یک میلیون و ۴۰۰ بیمارستان درگیر و دو میلیون و ۲۳۸ عمیلات در ۶ ماه اول امسال انجام شد.

وی افزود: تعداد پایگاه شهری از یک هزار و ۲۰۴ به یک هزار و ۲۶۴ پایگاه افزایش یافت و به تعدادپایگاه های هوایی پنج واحد دیگر اضافه شد و اکنون در مجموع ۴۴ پایگاه هوایی داریم. همچنین اورژانس موتوری ۱۹۱ مورد بود که به ۳۴۶ مورد افزایش یافت.

سیف تاکید کرد: امسال برای تامین سوخت با مشکل مواجه می شویم و ممکن است ماموریت های ما را تحت تاثیر قرار دهد زیرا ۵۰۰ لیتر در ماه آن هم با قیمت سه هزار تومان به ما اختصاص یافته است.

قائم مقام سازمان اوژانس کشور ادامه داد: با تعامل خوب با راهور، حضور به موقع در حوادث داشتیم پیشنهاد می شود همکاران ما و راهور در مرکز فعال شوند و در جریان شرایط جوی و ترافیکی قرار گیرند.

سیف تاکید کرد: هنوز نتوانستیم نقاط حادثه خیز را شناسایی کرده و حضور به موقع داشته باشیم نیاز است با کمک راهداری و راهور این نقاط شناسایی شوند و در جاده هایی که سال گذشته ببیشترین تصادفات را داشته محدودیت ترافیکی لحاظ کنیم.

 

 

منبع: ایسنا

 

انتهای پیام/