کد خبر: 1768

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی سازمان تامین اجتماعی ۲۴۷ هزار زن خانه‌دار تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.

به گزارش نیکوکار، براساس گزارش منتشر شده از سوی دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی تعداد بیمه شدگان اصلی تحت پوشش تأمین اجتماعی تا پایان سال گذشته به بیش از ۱۴ میلیون نفر رسیده است.

بیمه شدگان اجباری سازمان تأمین اجتماعی که بر اساس قانون کار کارفرمایان مکلف به بیمه کردن آنان هستند، تا پایان سال گذشته به بیش از ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار نفر بیمه رسیده‌اند. که نزدیک به ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از آنان در کارگاه‌های غیردولتی و نزدیک به ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر آنان نیز در پروژه‌های پیمانکاری مشغول به کار هستند. همچنین بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از بیمه شدگان اجباری تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی از کارکنان دولت هستند.

بیمه شدگان حرف و مشاغل آزاد با آمار نزدیک به یک میلیون نفر بخش دیگری از بیمه شدگان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند که با قراردادهای مختلفی شامل حرف و مشاغل آزاد(۴۸۰هزارنفر)، نویسندگان و پدیدآورندگان کتاب و هنرمندان(۳۱هزارنفر)، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی(۶۰هزارنفر)، مجریان طرح‌های خوداشتغالی و کارآفرینی بنیاد شهید(۵۹۰نفر)، زنان خانه دار(۲۴۷هزارنفر)، زنان سرپرست خانوار(۱۳۵هزارنفر)، مربیان مهدهای کودک تحت پوشش سازمان بهزیستی(۱۶۰۰نفر)، ایرانیان خارج از کشور(۲۸۰۰نفر)، دانشجویان(۳۲۰۰نفر)، مشاغل کسب و کار خانگی، نخبگان و استعدادهای درخشان و… از خدمات سازمان تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند.

سومین گروه از بیمه شدگان اصلی سازمان تأمین اجتماعی بیمه شدگان توافقی هستند که تعداد آنان بر اساس آخرین آمار تا پایان سال گذشته ۱۴۶ هزار نفر است. طلاب و روحانیون فعال(۱۱۲هزار نفر)، رزمندگان و بسیجیان فعال(۱۲هزارنفر)، مداحان و شاعران تحت پوشش بنیاد فرهنگی دعبل(۲هزار نفر)، اعضاء جامعه راهنمایان جهانگردی و ایرانگردی فعال(۳۱۳نفر)، اعضاء صندوق نظام پزشکی(۲۸۴۱نفر)، اعضاء صندوق نظام دامپزشکی(۱۶۰۳نفر)، هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی(۳۱نفر)، اعضاء نماینده بیمه ایران و آسیا(۲۴۸۹نفر)، معلمین حق‌التدریسی(۳۲۶۲نفر)، بیمه وکلا و کارشناسان قوه قضائیه(۹۲۵نفر)، سازمان نظام مهندسی ساختمان(۶۴۶۱نفر) و اعضاء افتخاری شوراهای حل اختلاف دادگستری(۱۲۳۴نفر) از جمله بیمه شدگان توافقی سازمان تأمین اجتماعی هستند.

چهارمین و آخرین گروه از بیمه شدگان اصلی سازمان تأمین اجتماعی بیمه شدگان خاص با حدود ۳ میلیون نفر هستند. بافندگان(۳۲۰هزارنفر)، رانندگان(۹۴۲هزارنفر)، اختیاری(۸۰۶هزارنفر)، کارگران ساختمانی(۸۰۹هزار نفر)، باربران(۴۶هزار نفر)، خادمین مساجد(۳۴هزار نفر)، کارفرمایان صنفی(۱۰۷هزار نفر) و زنبورداران و صیادان(۳۲۱۶نفر) از جمله بیمه شدگان خاص هستند.

 

 

منبع: مهر

 

انتهای پیام/