مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران برای ارتقاء سلامت و بهداشت اتباع و مهاجرین خارجی با نگاه انسان دوستانه و بشردوستانه در طی سالیان گذشته تلاش‌های بی‌شماری کرده، اما جوامع بین المللی که مجری رسیدگی به امور پناهندگان هستند تنها سهم کوچکی در حوزه بهداشت و سلامت پناهندگان داخل ایران را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش نیکوکار،  و بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز به همراه مسئول امور بیمارستان های استان البرز، رئیس بیمارستان کمالی البرز و نمایندگان وزارت بهداشت در حوزه مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با مهدی محمودی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گزارشی از عملکرد خدمات درمانی و به بهداشتی به اتباع و مهاجرین خارجی را ارائه کردند.

در این دیدار نمایندگان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان البرز ضمن قدردانی از تلاش های اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در خصوص ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به پناهندگان خواستار مساعدت های بیشتر این اداره شدند.

مهدی محمودی در ادامه این دیدار با بیان اینکه خدمات بهداشتی و درمانی به پناهندگان داخل ایران در چند سال گذشته افزایش چشم گیری داشته، به رفع مشکلات و مسائل و نیازهای دانشگاه علوم پزشکی استان البرز تأکید کرد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور افزود: در اکثر کشورهایی که دارای پناهنده هستند اتحادیه ها، شرکت ها، سمن‌ها و سازمان متعددی وجود دارند که در حوزه پناهندگان فعالیت داشته و به اتباع و مهاجرین خارجی خدمات گوناگون بخصوص خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می دهند اما سهم کمی از کمک های مجامع بین المللی برای خدمات بهداشت و سلامت به پناهندگان داخل ایران اختصاص می یابد و مابقی این امور توسط جمهوری اسلامی ایران تأمین می گردد.

گفتنی است؛ در این دیدار مشکلات و درخواست های استان البرز در حوزه خدمات رسانی به پناهندگان بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/