کد خبر: 1706

نمایشگاه نقاشی "زندگی به رنگ عشق" با نیت خیراندیشی فروش ۳۰ تابلو به منظور تامین هزینه‌های یک موسسه نگهداری کودکان معلول ذهنی با استقبال خیرین مواجه و شماری از آنها همزمان با آئین افتتاحیه این نمایشگاه در گالری بنفشه به نفع نیازمندان بفروش رسید.

به گزارش نیکوکار، نمایشگاه نقاشی زندگی به رنگ عشق ۵۰ درصد از عواید فروش آثار این هنری خود را به منظور تامین هزینه های یک موسسه خیریه “فرزندان من” به کودکان معلول ذهنی در منطقه کهریزک هدیه می کند.
این نمایشگاه  ۲۴ آبان ۹۸ با حضور جمعی از خیرین و اهالی فرهنگ و هنر و هنرمندان افتتاح و تا ۲۹ آبان در گالری بنفشه میزبان خیراندیشان واقفی است که تلاش دارند مشکلات اجتماع را رفع کنند.
نیوشا نوری، مریم دورعلی، کبری متین زاد و ربیعه عزتی هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند که با خلق آثار هنری از طبیعت به ویژه گل و منظره، در یک حرکت خداپسندانه ۵۰ درصد از عایدات فروش این آثار را به موسسه ذکر شده اهدا خواهند کرد.
نیوشا نوری نقاش هنرمند که با ۱۱ اثر هنری در این نمایشگاه حضور دارد از رسانه‌ها و خیرین خواست که با حمایت از این آثار رنگ روغن که ۶ ماه برای آن تلاش شده استقبال کنند تا در رفع مایحتاج کودکان معلول ذهنی قدمی برداشته شود.
وی تاکید کرد: براین باورم هنر هنرمندان با نیت خیر می تواند به عنوان باقیات و صالحات تا ابد در حافظه تاریخ باقی مانده و اینگونه اقدامات و حرکت ها الگویی برای دیگر افراد تلقی شود.
این هنرمند هنرهای تجسمی در عین حال تصریح کرد: همه به عنوان شهروند ایرانی باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم هر فردی با ظرفیت و توانایی که دارد سهم کوچکی در حمایت از نیازمندان ایفا نماید.

نوری در ادامه همچنین با اشاره به استقبال خیرین از این نمایشگاه، گفت: بسیاری از افراد در این کار خیر مشارکت کردند و آثار خریدند ولی با خود نبردند آنها تاکید داشتند که آثار بماند و مجدد بفروش برسد تا بتوانند سهم بیشتری در این حرکت خداپسندانه ایفا کنند.
خانم متین زاد یکی از هنرمندان نقاش که ۵ تابلو را با صرف ۳۰ ساعت وقف کودکان ایرانی کار کرده معتقد است در ۱۰ سال اخیر تلاش کرده ام از هنرم در راه رفع مشکلات جامعه بویژه کودکان استفاده کنم.

به گفته وی، بنظرم من هر فردی هر آنچه در توان دارد می تواند بخشی از آن را در راه خیر و خیرخواهی و کمک به حل بخش کوچکی از جامعه در نظر بگیرد.
ربیعه عزتی دیگر هنرمند نقاش که ۷ تابلو در این نمایشگاه دارد گفت که برای این آثار ۴۵ ساعت زمان گذاشته است تا بتواند لبخندی را بر لبان کودکان معلول بنشاند نیز معتقد است ما ایرانی هستیم و باید به نوعی ایرانی بودن و حس هم وطن دوستی را ولو با کمترین کمک ثابت نمائیم.

وی در عین حال تاکید کرد: بسیاری از مسائل و مشکلات وجود دارد که هریک از ما ایرانیان اگر بتوانیم در حل بخشی از آنها سهیم باشیم بدون شک خواهیم توانست ایرانی آباد و بدون حداقل مشکلات زندگی کنیم.

عزتی تصریح کرد: باید همواره به این ضرب المثل مهم فکر کرد که « چو عضوی به درد آورد روزگار دیگر عضوها را نباشد قرار» بنابراین هر آنچه در توان داریم تا جای ممکن بروز خواهیم داد تا سهم کوچکی در گره گشایی مشکلات نیازمندان و به ویژه بیماران خاص و معلول داشته باشیم.
خانم  مریم دورعلی که ۱۲ سال نقاشی می کند هم با بیان اینکه پروردگار عالم که خالق دنیایی زیباست از اینکه انسان ها به یکدیگر کمک کنند خوشحال می شود گفت: عمری که در طول این ۷ ماه برای بر بوم ها قلم می زدم را در زمره عمرم به حساب نمی آورم زیرا اندیشه نیکوکارانه می تواند دنیایی زیبا را برای انسان ها ایجاد کند.

براساس اعلام روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی نمایشگاه زندگی به رنگ عشق، همزمان با ۲۴ آبان ماه جاری در آیین گشایش این نمایشگاه شماری از تابلوها به فروش رسید و شماری نیز برای خرید رزرو شدند که در اسرع وقت توسط خیرین خریداری شوند.
این نمایشگاه همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ به نشانی تهران خیابان شریعتی خیابان – موسیوند – خیابان سلیمانی غربی – پلاک ۹۰ طبقه چهارم پذیرای خیرین و دیگر اقشار علاقه مند به هنر و هنرمندان است.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/