مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از راه‌اندازی مجمع خیران جمعیت در راستای استفاده از ظرفیت‌های مردمی با هدف افزایش جمعیت کشور طی سال جاری خبر داد و گفت: تاکنون بالغ بر ۲۰۰۰ گروه مردم نهاد شناسایی شده‌اند.

به گزارش نیکوکار، حمیدرضا علیان‌زادگان با اشاره به حمایت از شبکه ملی تسهیل‌گران جمعیت و مجمع خیران جمعیت اظهار کرد: برخی فعالیت‌هایی که در زمینه جوانی جمعیت توسط بنیاد پانزده خرداد انجام می‌شود در مقیاس فراگیر نیست و به طور قطع هرچقدر هم که به این منابع محدود، منبعی تزریق کنیم نمی‌توان این کارها را در مقیاس ملی انجام داد.

وی ادامه داد: برای گسترش فعالیت‌ها لازم است منابع خیران و سایر شرکا نیز به میدان بیایند؛ برای بهره‌گیری از ظرفیت‌ها، یکی از ابزارها شبکه‌سازی و ایجاد هم افزایی در بین کنشگران این عرصه است.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با اشاره به اقدامات بنیاد برای راه‌اندازی مجمع خیران جمعیت یادآور شد: بررسی‌های اولیه برای شناسایی‌ سازمان‌های مردم نهاد و کنشگران حوزه جمعیت در حال انجام است، به طوریکه تاکنون بالغ بر ۲۰۰۰ گروه مردم نهاد شناسایی شده‌اند که این افراد چه از نظر اجرا و چه از نظر جمع‌آوری کمک‌های مردمی می‌توانند در راستای تبلیغ و ترویج فرزند آوری با بنیاد همکاری کنند.

علیان‌زادگان تاکید کرد: زمانی که منابع دولتی و قانونی و منابع مردمی کنار هم قرار می‌گیرند فضای هم‌افزایی ایجاد می‌شود که می‌توان در راستای جوانی جمعیت ایران کار ملی انجام داد.

در همین راستا مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام اعلام کرد که راه‌اندازی مجمع خیران جمعیت امسال عملیاتی خواهد شد و می‌توان نتایج آن را از سال‌های آینده در بهبود شاخص‌های مد نظر در جوانی جمعیت ایران پیش‌بینی کرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

ارسال نظر