مدیرکل انتقال خون استان تهران از شهروندان تهرانی خواست تا در این روزهای سرد زمستان نیز مثل دیگر ایام سال، به مراکز اهدای خون سطح پایتخت مراجعه کنند.

به گزارش نیکوکار،دکتر سید منتظر شُبّر با تاکید بر نیاز روزانه بیماران و مراکز درمانی به خون و فرآورده های خونی، گفت: انتظار ما از شهروندان تهرانی این است که اهدای خون را یک ضرورت حیاتی برای نجات جان بیماران بدانند و در این روزهای سرد زمستان نیز مثل دیگر ایام سال، به مراکز اهدای خون سطح پایتخت مراجعه کنند.

وی افزود: پلاکت یکی از فرآورده‌های خونی است که فقط سه روز فرصت برای ذخیره آن وجود دارد و باید در این فرصت کوتاه به بیماران سرطانی تزریق شود و بعد از سه روز غیرقابل استفاده خواهد بود. به همین دلیل اهدای پلاکت به دلیل عمر پایین ذخیره این فرآورده خونی، یکی از مهم‌ترین نیازهای بیماران است که باید به صورت مستمر و منظم انجام شود.

مدیرکل انتقال خون استان تهران در پایان اظهار کرد: مردم شریف پایتخت نشان داده‌اند همیشه و در لحظه‌های سخت، یاری‌رسان بیماران نیازمند به خون بوده‌اند و این بار هم امیدواریم در زمستان تهران، شاهد مشارکت پر شور و مسئولیت‌پذیرانه مردم به ویژه جوانان برای انجام این کار نجات‌بخش و انسان‌دوستانه باشیم.

بنابر اعلام روابط عمومی انتقال خون استان تهران، زمان و نشانی مراکز اهدای خون استان تهران بر روی پایگاه اینترنتی به آدرس www.tehran.ibto.ir قابل مشاهده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/