مدیر کل نظارت بر خدمات سازمان بیمه سلامت، گفت: داروی مورد نیاز بیماران SMA تحت پوشش بیمه سلامت است و در سطحی که پزشکان متخصص و فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان به صورت الکترونیکی دارو تجویز کنند، برای تایپ یک و ۲ بیماری، فرانشیز دارو "صفر" می‌شود.

به گزارش نیکوکار، کیوان تاج بخش درخصوص توزیع داروی مورد نیاز بیماران SMA، گفت: اخیرا بر اساس مصوبات صورت گرفته، بیماران مبتلا به SMA تحت پوشش صندوق بیماران خاص قرار گرفتند و دو داروی مورد نیاز آنها تحت پوشش بیمه قرار دارد.

وی افزود: بر همین اساس بیماران به سامانه RDA وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی محل زندگی مراجعه کرده و تشکیل پرونده می‌دهند، لذا پس از ریجستری انتصاب نشان در سامانه نسخه الکترونیک انجام می‌شود؛ بنابراین در سطحی که پزشکان متخصص و فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان به صورت الکترونیکی دارو تجویز کنند، برای تایپ یک و ۲ بیماری، فرانشیز دارو صفر می‌شود.

بنابر اعلام پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت، او تاکید کرد: تاکنون برای تایپ یک، ۷۲ بیمار و برای تایپ دو، ۲۷۰ بیمار شناسایی شدند، البته تعداد بیماران در تایپ ۳ بیشتر بوده و تعدادی بیمار نیز پرونده فعالی ندارند. بدون تردید اثر بخشی دارو را وزارت بهداشت و درمان تعیین می‌کند و بیمه سلامت تنها بحث حمایت‌های مالی را دارد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/