سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: مجموعه نوسازی مدارس کشور باید در مسیر اجرای گام دوم انقلاب اسلامی با هدف و برنامه ریزی حرکت کند.

به گزارش نیکوکار، حمیدرضا خان محمدی در گردهمایی سراسری مدیران کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان‌های کشور، گفت: باید بر مبنای عدالت عمل کنیم و از تمام ظرفیت‌ها برای توسعه عدالت آموزشی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه مجموعه نوسازی مدارس پیشران نظام آموزشی است، اظهار کرد: یکی از دستگاه‌هایی که تغییر نگاه حکمرانی را باید دنبال کند، نوسازی مدارس است و این مجموعه باید در مسیر اجرای گام دوم انقلاب اسلامی مصمم تر و هدفمند باشد.

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، خیرین مدرسه‌ساز را از مهم‎ترین ارکان فعالیت نوسازی مدارس و توسعه عدالت آموزشی دانست و بیان کرد: تکریم و توجه به خیرین همواره مدنظر باشد و مدیران باید با کمک به رفع دغدغه‎مندی آن‏‎ها، موجب دلگرمی خیرین در ادامه کار مدرسه سازی باشند.

وی تشریح فعالیت خیرین مدرسه ساز برای دانش آموزان و ایجاد ارتباط بیشتر با محیط‌های آموزشی را از دیگر کارهای مهم برای تکریم، توسعه و ارتقای مشارکت خیران دانست و تاکید کرد: در بحث تعمیرات و تجهیز مدارس نیز از ظرفیت خیرین بهره مند شویم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، خان محمدی همچنین فعالیت‌های جهادی را از ثمرات انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: در بحث مدرسه سازی و مدرسه یاری نیز همواره شاهد همکاری ارزنده گروه‌های جهادی بوده‌ایم که لازم است مدیران برنامه ریزی کنند، حضور گروه‌های جهادی در ادارات کل نوسازی مدارس بیشتر شود.

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در ادامه با اشاره به اینکه در نظام اسلامی مدیران باید در تراز تمدن اسلامی فکر کنند، خاطرنشان کرد: مدیران کل نوسازی مدارس استان‌ها، با عملکرد خوب خود باید رهبر اجتماعی باشند و تعامل نزدیکی با آموزش و پرورش داشته و از هرگزونه مواضع سیاسی پرهیز کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/