برنامه «مهمونی ۱۰ کیلومتری» به مناسبت عید غدیر در خیابان ولیعصر برگزار شد و کمیته امداد استان تهران در این مسیر ، پایگاه‌های جمع آوری کمک به نیازمندان و حمایت از ایتام و فرزندان محسنین را برپا کرد.

به گزارش نیکوکار، جشن ولایت امیرمومنان علی علیه السلام که حامی بی‌بدیل ایتام بود دیروز در فضایی معنوی در مسیر ۱۰ کیلومتری با مشارکت نهادهای اجرایی و به همت گروه‌های مردمی با برپایی موکب‌هایی در مسیر ۱۰ کیلومتری چهارراه ولیعصر تا چهارراه پارک وی در تهران برگزار شد. کمیته امداد استان تهران نیز با برپایی پایگاه‌های جمع آوری کمک به نیازمندان با دعوت از مردم برای حمایت از ایتام شیوه حضرت علی (ع) را در جشن ولایت ایشان یادآور شد.

سیدابوالفضل پرپنچی،مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به برپایی پایگاه‌های جذب حامی برای حمایت از ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان تهران گفت: با وجود اینکه از ابزار تبلیغاتی خاصی چون سیستم صدا و بلندگو استفاده نکردیم، استقبال مردم خوب بود. مردم مطلع می‌شدند و برای حمایت از کودکان ایتام داوطلب شدند.

وی ادامه داد: برخی از ایتام تحت حمایت کمیته امداد پدر ندارند و برخی پدرشان از کار افتاده و بیمار یا زندانی است در همین جهت با برپایی این پایگاه‌ها به شرکت‌کنندگان در جشن غدیر یادآور شدیم که حضرت علی علیه السلام ابوالیتام هستند، مردم از حمایت از ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان تهران استقبال کردند.

پرپنچی بیان کرد: در همین راستا نیز ۲۲۷ نفر از خیران حمایت از ۲۵۸ نفر از ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت را برعهده گرفتند که این امر را به لطف و برکت مولی علی (ع) می‌دانیم.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران، خاطرنشان کرد: در طول مسیر ۱۰ کیلومتری این جشن پایگاه‌های جمع آوری صدقات و حامی یابی در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین در کنار هم برپاست و در تمام ایام سال برنامه ریزی کلی این نهاد بر این است که در هر مناسبت و اجتماعی پایگاه‌های جمع‌آوری کمک برای معیشت نیازمندان و حمایت از ایتام را برپا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، وی با اعلام روش‌های عضویت مردم نیکوکار در طرح اکرام ایتام و محسنین، گفت: مردم نیکوکار علاوه بر حضور در ادارات کمیته امداد نزدیک محل زندگی خود و پایگاه‌هایی که در مناسبت های مختلف برپا می شود، می‌توانند برای پیوستن به طرح اکرام ایتام و محسنین عدد یک را به سرشماره ۳۰۰۰۷۶۳۹ ارسال و یا به پایگاه اینترنتی emdad.ekram.ir مراجعه کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/