مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح نحوه اجرای طرح پایش سلامت بازنشستگان و همچنین گروه هدف دریافت کننده خدمات بالینی در منزل را تشریح کرد.

به گزارش نیکوکار، رونمایی از دو طرح خدمات بالینی در منزل و پایش سلامت سالمندان و بازنشستگان نیروهای مسلح با حضور محمودزاده مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، دکتر عراقی زاده رئیس اداره کل بهداشت و درمان ستادکل نیروهای مسلح، دکتر نوروزی مدیر عامل سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح و رؤسای اداره بهداشت و درمان نیروهای مسلح برگزار شد.

دکتر ابراهیم محمودزاده مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح در این مراسم با تشکر و قدردانی از اقدامات سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح در اجرای این طرح با اعلام این خبر افزود: ما برای تک تک افراد (پزشک، بیمار و…) نیازمند راهبردهای مشخص هستیم و در هر دوره از زمان با توجه به نیازها، شرایط و مقتضیات حاکم، بایستی این راهبردها را تغییر داده، تا بتوانیم با توجه به منابع و امکانات محدود، خدمات و درمان مورد نیاز آن دوره را افزایش دهیم.

وی طرح ارائه خدمات بالینی در منزل و پایش سلامت بازنشستگان که با همکاری اداره کل بهداشت و درمان ستادکل نیروهای مسلح انجام گرفت را طرحی راهبردی و خلاقانه دانست و افزود: این کار بزرگ همسو با برنامه های راهبردی سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح است و با تمام توان از آن پشتیبانی و در صدد تأمین هزینه های اجرایی آن خواهیم بود.

محمودزاده با اشاره به لزوم استفاده از ICT و تأکید بر برنامه ریزی دقیق برای خدمات دهی آسان و سریع به جامعه هدف، اظهارکرد: در حوزه سالمندی کارهای مهمی از جمله پلتفرم کسب وکارهای بازنشستگان(کوکباز) انجام شده است که با استفاده از این بستر، همه خدمات مورد نیاز سالمندان در منزل برای آنها قابل دسترس خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: این دو اقدام تحولی سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح در حوزه ارائه خدمات بالینی در منزل و طرح پایش سلامت سالمندان و بازنشستگان، تحت پوشش بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح خواهد بود.

محمودزاده درخصوص مشمولین اجرای طرح پایش سلامت بازنشستگان اظهارکرد: گروه اول بازنشستگان ۶۵ سال و به بالا (که در طرح ارزیابی سلامت بازنشستگان شرکت کرده و فرم خوداظهاری بارگزاری شده در سایت ساتا را تکمیل کرده‌اند)، گروه دوم جانبازان معزز ۵۰ % و به بالا و گروه سوم نیز بیماران ویژه که به دلیل ابتلا به فرم شدید بیماری‌های معین (سوختگی شدید- بیماری‌های روماتیسمی شدید و مقاوم به درمان- بیماری ام اس- بیماری ALS (آمیوتروفیک لاترال اسکلروزیس)- فلج مغزی- CP با معلولیت شدید- فلج دائمی حداقل دو اندام- فلج نخاعی) دچار ناتوانی شده و امکان حضور در مراکز درمانی را ندارند، مشمول این طرح هستند.

مدیرعامل ساتا در مورد گروه هدف دریافت کننده خدمات بالینی در منزل و نیز مدت زمان استحقاقِ دریافت این خدمات گفت: این افراد پس از ویزیت اولیه و تأیید توسط پزشک معتمد سازمان تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

وی افزود: گروه دوم و سوم مشمولین جانبازان ۵۰% و به بالا و بیماران ویژه هستند که از سامانه های سازمان شناسایی، ثبت و نشان دار شده و از طریق مراکز درمانی طرف قرارداد ساخد با هماهنگی قبلی، پزشک معتمد به منازل آنان مراجعه و خدمات مورد نظر به آنان ارائه خواهدشد.

وی در خصوص مشمولان گروه اول تشریح کرد: بازنشستگان ۶۵ سال و به بالا، بایستی فرم خوداظهاری را که از اواسط آبان ماه سال جاری در قسمت سازمان خدمات درمانی پایگاه اطلاع رسانی ساتا (esata.ir) قرار داده خواهد شد را تکمیل کرده و یا با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک ساتا در کشور اقدامات لازم را انجام دهند.

محمودزاده ادامه داد: بیمه شدگانِ در معرض خطر که به دلیل ناتوانی شدید، امکان حضور در مراکز درمانی را ندارند؛ پس از پایش در کمیسیون علمی شناسایی و نشان دار شده و با هماهنگی قبلی، پزشک معتمد به منازل آنان مراجعه و خدمات مورد نظر به آنان ارائه خواهدشد.

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، دکتر عراقی زاده رئیس اداره کل بهداشت و درمان ستادکل نیروهای مسلح نیز در این مراسم ضمن تشکر از حمایت های سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح به دلیل اولویت دادن به تدابیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و مصوبات ستادکل، گفت: موضوع بهداشت و پیشگیری و همچنین موضوع سالمندی در تدابیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) همیشه تکرار شده است.

رئیس اداره کل بهداشت و درمان ستادکل نیروهای مسلح، اظهار امیدواری کرد که این دو طرح تحولی مقدمه ای برای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در نیروهای مسلح قرار گیرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/