کد خبر: 12177

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: تاکنون ۸۰۰ هزار نفر از مشترکان تحت پوشش نهادهای حمایتی مشمول تعرفه رایگان برق شده‌اند.

به گزارش نیکوکار، «مصطفی رجبی مشهدی» افزود: از اول بهمن‌ماه ۱۴۰۰ و به دنبال تغییر تعرفه‌های برق کسانی که علاوه بر تحت پوشش بودن نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند و میزان مصرف برق آن‌ها کمتر از الگوی مصرف که در حال حاضر ۱۰۰ کیلووات ساعت است، مشمول تعرفه برق رایگان خواهند شد.

به گزارش ایرنا، پیش‌تر مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق درباره تغییرات قبض‌های برق که بر اساس بند «ی» تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ از ابتدای بهمن‌ماه سال گذشته اجرایی شد، اعلام کرده بود که بر اساس این تغییر مشترکانی که مصرف آن‌ها کمتر از الگوی تعریف‌شده برق مصرف کنند از تعرفه یارانه‌ای برق برخوردار خواهند بود و تعرفه مشترکانی که بیش از الگو مصرف داشته باشند به‌صورت پلکانی افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: به‌عبارتی‌دیگر مشترکانی که بیش‌تر از الگو مصرف کنند، متناسب با این افزایش از یارانه آن‌ها کاسته خواهد شد. همچنین درصورتی‌که مصرف مشترکانی که تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی هستند کمتر از نصف الگوی تعیین‌شده باشد تعرفه آن‌ها رایگان خواهد بود.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران افزود: درواقع این تغییرات شامل حال ۲۵ درصد از مشترکان می‌شود که حدود ۹ درصد از آن‌ها نیز کمی بیش از الگو مصرف دارند که باکمی کاهش در مصرف، می‌توانند مصرف خود را به کمتر از الگوی تعریف شده برساند؛ درواقع می‌توان گفت صورتحساب ۷۵ درصد از مشترکان تغییری نکرده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/