مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه تا الان برای طرح توزیع یک وعده غذای گرم در روستا مهدها فقط به بودجه دولتی اکتفا شده است، گفت: با استفاده از همکاری صاحبان صنایع و شرکت‌ها برای ادای مسئولیت اجتماعیشان می‌توان این طرح را گسترش داد.

به گزارش نیکوکار، سعید بابایی ، با بیان اینکه یکی از موفقیت آمیزترین طرح‌هایی که در حوزه کودکان در حال انجام است، طرح توزیع یک وعده غذای گرم درروستا مهدها و مناطق حاشیه‌ای است، افزود: علت موفقیت این طرح این است که جامعه مخاطب را درست انتخاب کرده و در روستا مهدها و مناطق حاشیه شهر که افراد با دهک‌های اقتصادی پایین‌تری هستند، در حال انجام است.

وی با بیان اینکه این طرح تأثیر مستقیمی بر روی روند رشد کودکان دارد اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار استخراج شده که توسط پایش‌های وزارت بهداشت به دست آمده است، ۵۰ درصد از مشکلات کودکان که به دنبال فقر غذایی ایجاد می‌شد، کاهش یافته است.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به محدودیت و مشکلات این طرح نیز توضیح داد: بزرگترین مشکلی که همه طرح‌های ما با آن روبرو هستند، بودجه است. با توجه به تورمی هم که وجود دارد و افزایش قیمتی که در اقلام غذایی اتفاق افتاده است نیازمند این هستیم که اگر می‌خواهیم روزها و کودکان بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم، اعتبارات بیشتری دریافت کنیم.

بابایی ادامه داد: از سوی دیگر برخی از شرکت‌ها به ویژه شرکت هایی که در حوزه غذایی فعال هستند می‌توانند از لحاظ ادای مسئولیت اجتماعی در این طرح کمک کنند. برگزاری جلساتی با این افراد و گروه‌ها جزو برنامه‌های سازمان بهزیستی است اما تا الان فقط به بودجه دولتی اکتفا شده است.

به گفته وی برخی روستاها به ویژه در مناطقی مانند  سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، ایلام و خوزستان که دهک‌های اقتصادی پایین‌تری دارند حمایت ویژه دریافت می کنند و درصد بالاتری از کودکان را تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/